Sari la conținut

[Stiri Lume] Locul în care se contruiește cel mai mare tunel feroviar din România. Trenurile vor circula cu 160 km/h


Ev3nk

Postări Recomandate

                                                                                              th.jpg

 

Sursa )

 

Momentul în care mașinăria gigantică, numită cârtiță, a mușcat pentru prima dată din munte a fost marcat de o ceremonie.
Dacă totul va merge bine, peste trei ani, trenurile vor străbate locul cu o viteză de 160 km/h. Deocamdată, la cea cu care merg acum, pot fi depășite de un biciclist în formă.

Eleni și Varvara, așa au fost botezate cele două utilaje gigantice care vor fora galeriile gemene ale tunelului Ormeniș din județul Brașov.Așa numita cârtiță, cu un diametru de 8,6 metri, care a costat aproape 18 milioane de euro, va înainta cu 15 metri pe zi. Vorbim despre cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul pe care îl sapă Eleni va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Galeria paralelă o să fie forată de Varvara, care intră în funcțiune peste o lună.

 

Octavian Movilianu, vicepreședinte PRO Infrastructura:
"În cel mai optimist caz, aici putem fi gata în vreo 3-4 ani. Avem și alte blocaje în alte puncte pe șantier".

Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere.

La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov - Sighișoara într-o oră. Acum, garniturile circulă cu 40 km/h, iar deplasarea durează mai bine de trei ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Termeni de Utilizare & Politică Intimitate