Sari la conținut

[Stiri IT] Meta a dezvoltat un AI mai bun la diplomație decât oamenii


Z1nNN

Postări Recomandate

H7YWI57.jpg

 

Companiile care dezvoltă diferite programe de inteligență artificială se lovesc de multe provocări în încercarea de a aduce acest AI cât mai aproape de o gândire umană. Și asta se vede cel mai bine atunci când pui un astfel de software să joace un board game. Avem deja de ceva timp AI care știu să joace șah și alte jocuri de genul ăsta, unde creierul artificial poate să analizeze care este cea mai bună mișcare într-un anumit scenariu, dar lucrurile se schimbă drastic atunci când aduci în joc și partea socială a jocurilor de societate.

Și uite așa se face că cercetătorii de la Meta au anunțat că au dezvoltat un AI care este capabil să joace un board game numit Diplomacy, ceea ce este mare lucru. Ca să câștigi în Diplomacy, ai nevoie de skill-uri de negociere și dialog, trebuie să fi empatic și să lucrezi cu alți oameni în interesul tău. Asta înseamnă că Cicero (numele AI-ului Meta) a trebuit să învețe cum să folosească limbajul într-o formă cât mai umană și cum să relaționeze cu ceilalți jucători umani în așa fel încât să câștige.

Și se pare că și reușește. Conform Meta, Cicero a devenit un maestru al jocului, reușind să obțină peste dublul scorului pe care jucătorii umani din top 10% îl au. AI-ul funcționează așa: în timpul jocului, acesta analizează tabla jocului și istoricul de chat și prezice cum vor reacționa jucătorii următoarea tură. Apoi, folosindu-se de limbaj cât mai apropiat de cel uman, se coordonează cu ceilalți jucători de la masă.

 

DFq4qEO.jpg

 

Partea cu adevărat interesantă este că Cicero nu gândește doar următoarea tură, ci întreg jocul o dată. Spre exemplu, dacă în stadiul incipient al jocului, AI-ul Meta determină că va avea nevoie de ajutorul unui anumit jucător în late-game, Cicero va crea circumstanțele să câștige încrederea acelui jucător. Pretty cool stuff.

Meta spune că Cicero ar putea fi folosit pentru a face mai ușoară comunicarea între oameni și că poate fi implementat într-un joc RPG, spre exemplu, în care toți NPC (non-player characters) vorbesc ca oamenii și se adaptează în funcție de motivațiile și scopurile jucătorului. Doar imaginează-ți cum ar fi să te ia la întrebări un NPC după ce i-ai furat și pâinea din casă în Skyrim.

zonait.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arhivat

Acest topic este acum arhivat și este închis pentru alte răspunsuri.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Termeni de Utilizare & Politică Intimitate