Sari la conținut

„Monstrul Mării Caspice”, uriașa mașinărie cu care rușii voiau să-și sperie inamicii în timpul Războiului Rece.


pingu;x

Postări Recomandate

PTQ0MCZoYXNoPTgzNjI0YTEyMDUzNzFjZmZhNjhk

✔︎Într-o regiune de la Marea Caspică poți întâlni... monștri. Nu, nu e vorba de vreo creatură precum aceea din Loch Ness, ci despre un vehicul uriaș din metal, construit ca să-i sperie pe inamici în timpul Războiului Rece. Un inginer ieșit la pensie a jucat un rol important în proiect. El își amintește acum de momentele când obișnuia să călărească valurile pe „Monstrul Mării Caspice”. Urmăriți un reportaj marca „Focus Europa”, un proiect Digi24 şi Deutsche Welle. Emisiunea e difuzată vinerea la ora 23:30 și în reluare sâmbăta de la ora 19:30.

 

✔︎Imens, rapid și periculos. Acest vehicul monstruos - parțial navă, parțial avion - este pe o plajă de la Marea Caspică, în Republica Daghestan. Se numește Ekranoplan și a fost conceput pentru uz militar - probabil împotriva Occidentului.

✔︎Aligadji Abdulgalimov a fost inginer de zbor și a testat această așa-numită „navă cu aripi”. Sau, cum îi spun cei mai mulți, „monstrul Mării Caspice”.


 

cGcmaGFzaD1lYjc3MTM2MGIyNGM1YjAwZTcwZDkw

★★★Cum s-a născut Ekranoplanul ?

 

✔︎„Acționam de aici sistemul de propulsie. Este o mașinărie incredibilă, pur și simplu extraordinară”, povestește Aligadji Abdulgalimov, fost inginer de zbor.

✔︎Prima navă a fost proiectată în anii 1960. Trebuia să protejeze zonele de coastă ale Rusiei de navele inamice și în același timp rămânea ascunsă radarelor datorită zborului la mică înălțime. Se baza pe așa-numitul „efect de sol”, iar aripile ajutau suficient pentru a purta gigantul de 380 de tone la câțiva metri deasupra apei.

✔︎Dar nu a intrat niciodată în serviciu. La 14 ani de la lansarea monstrului în Marea Caspică, Uniunea Sovietică s-a prăbușit, iar testele s-au încheiat.

✔︎„Cu greu pot descrie în cuvinte... La acea vreme, eram foarte mândri că țara noastră a dezvoltat astfel de... hai să le numim "produse", cu totul deosebite față de ce avea oricare altă țară! La urma urmei, nu a fost un monstru. Au existat planuri ca Ekranoplanul să fie folosit pentru transportul de pasageri, pentru că nu avea nevoie de piste lungi sau aeroporturi”, spune fostul inginer de zbor Aligadji Abdulgalimov.

★★★SURSA https://www.digi24.ro ★★★

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arhivat

Acest topic este acum arhivat și este închis pentru alte răspunsuri.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Termeni de Utilizare & Politică Intimitate