Jump to content

RIOT RĂSPUNDE: AUTO-DISTRIBUIREA ÎN RANKED


# Marius D.

Recommended Posts

Bun venit la ''Întreabă-i pe cei de la Riot''!

Săptămâna aceasta, vorbim despre auto-distribuire, echilibrul pe culoarul de sus și lista de campioni pentru junglă.

Dar mai întâi... o observație despre articol în sine. Recent am trecut la un nou site web și nu am transferat încă butonul ''Întreabă-i pe cei de la Riot''. Cât timp rezolvăm problema, vom folosi unelte de monitorizare a rețelelor sociale și arhiva cu întrebări. Ar trebui să avem un înlocuitor în câteva luni, așa că ne poți pune întrebări în continuare, cum ar fi ''Va dispărea Akali din jocul meu dacă instalez un antivirus pe calculator?'', ''Cât de mulți yordeli poate băga Tahm Kench în gură o dată'' și ''Îi puteți da lui Shen un skin în care arată ca un ananas, vă rog? Îmi place tare mult ananasul.''

De ce există auto-distribuire în ranked?
Atunci când creăm un meci, vrem să găsim zece jucători cu același nivel de îndemânare pentru rolurile pe care vor să le joace. Din păcate însă, nu toate rolurile sunt la fel de populare. Așa că e necesar ca unii jucători să fie distribuiți în acele poziții, ca să ne asigurăm că meciurile au loc într-un timp rezonabil. Fără auto-distribuire, găsirea meciurilor ar dura mai mult și ar include o varietate mai mare de îndemânare, pentru că am extinde căutarea pentru a-l găsi pe al zecelea jucător. Obiectivul nostru e să echilibrăm suficient situația, astfel încât să nu dureze prea mult până intri în meci, dar și să ne asigurăm că jocul este corect. Iar auto-distribuirea e o parte necesară în menținerea acestui echilibru.

Cu toate că nu am putea vreodată elimina auto-distribuirea cu totul, vrem să facem schimbări de îmbunătățire a sistemului. Momentan testăm egalitatea auto-distribuirii în câteva regiuni. Asta înseamnă că vom crea un meci cu un jucător auto-distribuit într-o echipă, iar echipa adversă va include și ea un jucător auto-distribuit, pentru ca meciul să fie mai corect. Imediat cum știm că aceste schimbări sunt funcționale (sperăm că în câteva luni), le vom lansa la nivel mondial. Iar dacă lucrurile nu merg atât de bine, le vom retrage și vom încerca din nou.

Odată ce aceste modificări inițiale sunt într-o stare bună, putem să încercăm să plasăm jucătorii auto-distribuiți în aceeași poziție, ca să se înfrunte. Nu promitem nimic însă. Forțarea jucătorilor
auto-distribuiți să joace în aceeași poziție poate face timpii din listele de așteptare să explodeze dacă nu suntem atenți. Așa că vom face multe testări mai întâi.

- RiotIAmWalrus, designer de joc

Cum plănuiți să îmbunătățiți culoarul de sus?
Culoarul de sus e o poziție care îmi place foarte mult (e rolul meu principal). Îl considerăm un loc unic, în care majoritatea luptătorilor și tancurilor se pot duela în cea mai izolată confruntare de pe hartă. Prin urmare, nu ne concentrăm atenția pe schimbarea experienței sau listei de campioni de pe culoar în mod semnificativ (...pe lângă echilibrarea unor amplificatori mult prea puternici). Mai degrabă, credem că acest culoar poate fi îmbunătățit pentru a avea un impact general un pic mai mare asupra meciului. Cu alte cuvinte, cât de mult poate un campion de pe culoarul de sus să ducă la obținerea victoriei?

În următoarele patch-uri, vom explora diferite metode de a îmbunătăți impactul culoarului de sus:

Obiecte care duc la victorie: avem câteva schimbări potențiale pentru obiecte de bază pentru culoarul de sus, precum ''Satârul negru'', ''Mantia solară'' și ''Hidra titanilor'', ca să le oferim luptătorilor și tancurilor mai multă putere mai târziu în meci.
Impact strategic la începutul meciului: în trecut, culoarul de sus a avut o influență mai mare asupra meciului datorită ''Teleportării''. Așa că analizăm dacă putem surprinde din nou acel acces oferit campionilor de pe culoarul de sus, fără să ajungem la vechile probleme (o echipă întreagă cu ''Teleportare'', toată lumea pe culoarul de jos etc.).
Transformarea avantajelor în victorii: găsirea unor metode de a crește avantajul la începutul meciului pentru câștigarea culoarului de sus; acest lucru îl va face mai apropiat de alte poziții. Explorăm elemente precum creșterea daunelor campionilor melee împotriva scuturilor și modificarea valorii Solului Riftului, astfel încât să fie similar cu un dragon.
- Riot Scruffy, designer principal de gameplay

De ce încercați să-l faceți pe Zed să se descurce în junglă?
Am vorbit despre asta recent în ''Gânduri despre gameplay'' (articol în limba engleză). La nivel mai înalt, încercăm să mărim lista de campioni pentru junglă, ca să facem rolul mai interesant.

Când am analizat rezultatele din presezonul anului trecut, am observat o problemă legată de junglă pe care nu am reușit niciodată să o rezolvăm. De-a lungul istoriei LoL, jucătorii cu un MMR scăzut au preferat jungla cel mai puțin dintre toate cele cinci poziții, indiferent dacă jungla e slabă sau puternică în comparație cu celelalte patru roluri. Credem că vor fi necesare mai multe schimbări pentru a rezolva situația pe termen lung, dar vrem și să facem câteva îmbunătățiri pe termen scurt, ca să facem jungla mai interesantă.

În ceea ce privește campioni viabili disponibili pentru junglă, lista e destul de scurtă. Asta înseamnă că e de două ori mai greu să înveți să joci în junglă ca un jucător oarecum nou. Trebuie să înveți să ucizi taberele de monștri și să o faci cu un campion cu care nu prea joci. Așa că, în patch-ul 10.4, am adăugat pe lista junglerilor o serie de campioni pe care îi vedem des în jocurile cu un punctaj MMR scăzut. Am făcut anumite schimbări care să-i ajute pe acești campioni să ucidă mai ușor taberele de monștri, dar fără vreun impact asupra puterii de pe culoare. Dacă această strategie funcționează, s-ar putea să extindem lista de jungleri și mai mult în următoarele patch-uri.

- Riot Scruffy, designer principal de gameplay

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use & Privacy Policy