Sari la conținut

Când își reia Dacia producția la uzina din Mioveni: anunțul făcut de ministrul Economiei


Livia

Postări Recomandate

Când își reia Dacia producția la uzina din Mioveni: anunțul făcut de ministrul Economiei

 

 

Constructorul Dacia, la fel ca alți producători auto, a fost afectat de pandemia de coronavirus. Angajații sunt în șomaj tehnic, iar reluarea producției în viitorul apropiat e pusă sub semnul întrebării.

Dacia și Ford sunt singurii constructori auto care au uzine de mașini la noi în țară. Ambele companii și-au trimis angajații în șomaj tehnic până pe data de 5 aprilie. E vorba, în total, de peste 20.000 de salariați.

Nu se știe, însă, dacă cele două uzine – de la Mioveni și Craiova – se vor redeschide pe data de 5 aprilie. Ministrul Economiei, spre exemplu, e sceptic în legătură cu acest scenariu și estimează o altă dată de reluare a producției.

 

Când s-ar putea relua producția la Dacia

 

Ministrul Economiei a venit cu propriile estimări legate de reluarea producției la Dacia, un pilon important al economiei din România. E importantă, însă,realuarea producției respectând toate recomandările medicilor.

Asta înseamnă că angajații vor avea nevoie de echipamente speciale, care să-i protejeze.Ministrul crede că producția ar putea fi reluată abia după Paște. Și asta într-un scenariu optimist.

 

Momente dificile pentru industria auto

 

Industria auto trece prin momente grele în această perioadă, inclusiv Dacia, Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi ale mărcii autohtone în Franţa a înregistrat în martie o scădere de 80,4% în ritm anual, la 3.107 de unităţi.

Evident că frâna bruscă e cauzată de pandemia de coronavirus.  Livrările principalelor grupuri franceze, PSA şi Renault, au scăzut în martie cu 73,4% şi, respectiv, 71,6%, în timp ce Ford şi Daimler au înregistrat un declin de 80,1% şi, respectiv 73,8%.

Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în martie o scădere de 72,2% . Datele sunt importante pentru că Franţa e a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Italiei şi Spaniei.

În tot acest timp, datele arată că închiderea uzinelor afectează locurile de muncă pentru cel puţin 1,1 milioane de europeni care lucrează în producţia de automobilem potrivit datelor centralizate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile – ACEA.

Iar această cifră se referă doar la cei care sunt angajaţi în mod direct de producătorii de autoturisme, camioane, dubiţe şi autobuze, însă impactul asupra lanţului de aprovizionare este chiar mai mare.  Asociaţia subliniază că, în total, industria auto din UE asigură 2,6 milioane de locuri de muncă directe iar producătorii operează în regiune 229 de facilităţi de producţie.

 

 

Sursa

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arhivat

Acest topic este acum arhivat și este închis pentru alte răspunsuri.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Termeni de Utilizare & Politică Intimitate