Livia Posted April 3, 2020 Share Posted April 3, 2020 Constructorul Dacia, la fel ca alți producători auto, a fost afectat de pandemia de coronavirus. Angajații sunt în șomaj tehnic, iar reluarea producției în viitorul apropiat e pusă sub semnul întrebării. Dacia și Ford sunt singurii constructori auto care au uzine de mașini la noi în țară. Ambele companii și-au trimis angajații în șomaj tehnic până pe data de 5 aprilie. E vorba, în total, de peste 20.000 de salariați. Nu se știe, însă, dacă cele două uzine – de la Mioveni și Craiova – se vor redeschide pe data de 5 aprilie. Ministrul Economiei, spre exemplu, e sceptic în legătură cu acest scenariu și estimează o altă dată de reluare a producției. Când s-ar putea relua producția la Dacia Ministrul Economiei a venit cu propriile estimări legate de reluarea producției la Dacia, un pilon important al economiei din România. E importantă, însă,realuarea producției respectând toate recomandările medicilor. Asta înseamnă că angajații vor avea nevoie de echipamente speciale, care să-i protejeze.Ministrul crede că producția ar putea fi reluată abia după Paște. Și asta într-un scenariu optimist. Momente dificile pentru industria auto Industria auto trece prin momente grele în această perioadă, inclusiv Dacia, Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi ale mărcii autohtone în Franţa a înregistrat în martie o scădere de 80,4% în ritm anual, la 3.107 de unităţi. Evident că frâna bruscă e cauzată de pandemia de coronavirus. Livrările principalelor grupuri franceze, PSA şi Renault, au scăzut în martie cu 73,4% şi, respectiv, 71,6%, în timp ce Ford şi Daimler au înregistrat un declin de 80,1% şi, respectiv 73,8%. Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în martie o scădere de 72,2% . Datele sunt importante pentru că Franţa e a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Italiei şi Spaniei. În tot acest timp, datele arată că închiderea uzinelor afectează locurile de muncă pentru cel puţin 1,1 milioane de europeni care lucrează în producţia de automobilem potrivit datelor centralizate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile – ACEA. Iar această cifră se referă doar la cei care sunt angajaţi în mod direct de producătorii de autoturisme, camioane, dubiţe şi autobuze, însă impactul asupra lanţului de aprovizionare este chiar mai mare. Asociaţia subliniază că, în total, industria auto din UE asigură 2,6 milioane de locuri de muncă directe iar producătorii operează în regiune 229 de facilităţi de producţie. Sursa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.