Jump to content

Audi A6 50 TDI quattro – Covorul fermecat


Demons.

Recommended Posts

De la apariția noului A6, viața în clasa business a devenit inconfortabilă pentru concurență. Test cu motorizarea 50 TDI.

Audi-A6-015-636x400.jpg

Noul Audi A6 are dublă personalitate: pe cât este de conservator și sobru la exterior, pe atât este de progresist și exuberant în interior. Chiar dacă această discrepanță sună alarmant în teorie, trebuie spus că ea scoate perfect în evidență spiritul lui Audi A6. Pentru o limuzină de business, avem anumite așteptări, iar designul clasic aduce aici tot ce are mai bun de oferit marca cu patru inele. Iar cu motto-ul „Progres prin tehnologie nici nu ne așteptam la mai puțin din partea lui A6: după cum notam într-un articol anterior, Starship Enterprise și-ar fi dorit un astfel de post de comandă.

În cockpit te întâmpină cel puțin trei ecrane (patru dacă avem head-up display), dintre care două sunt tactile, cu feedback haptic. Acestea asigură accesul la majoritatea funcțiilor mașinii. Preluarea unei comenzi este confirmată de un click tactil care pare foarte real (forța vibrațiilor se poate regla). Acesta nu poate suplini complet un buton fizic, pentru că necesită încă întreaga atenție a șoferului pentru a identifica și nimeri cu degetul zona respectivă a ecranului, ceea ce în timpul conducerii poate fi periculos.

Progresul nu e vizibil numai în interior, ci și în fiecare subansamblu al noului A6. Să luăm ca exemplu motorizările. Întreaga gamă este acum electrificată, iar în cazul motorizării diesel V6 50 TDI pe care o conducem acum, asta înseamnă un sistem electric de 48 de volți și o baterie Li-Ion de 10 Ah care lucrează în tandem cu un starter/generator antrenat prin curea. Acesta asigură un plus de cuplu la pornirea de pe loc și în faza de accelerație, dar și ulterior, în timpul pasajelor în care se rulează cu viteză constantă (funcție de coasting). Astfel, între 55 și 160 km/h, la rularea cu viteză constantă, motorul termic este frecvent oprit, iar viteza este menținută exclusiv datorită sistemului electric. În practică vei observa că mașina pare să „ignore ridicarea piciorului de pe accelerație, păstrându-și viteza constantă. Economia de combustibil este favorizată și la rularea în oraș, unde sistemul start &stop intervine deja la o viteză de 22 km/h. În timpul decelerărilor, sistemul recuperează până la 12 kW de energie.

Motorizarea diesel de 3,0 litri dezvoltă 286 de cai-putere și aceștia se simt foarte activi la apăsarea pedalei de accelerație. Sprintul de 5,5 secunde până la 100 km/h spune multe în acest sens. În plan dinamic, direcția integrală (2.153 de euro) și suspensia pneumatică (2.266 de euro) asigură o ținută de drum exemplară, care nu lasă loc pentru nicio emoție: A6 urmează traiectoria dorită cu precizie maximă, ca și când ar fi conectat telepatic la gândurile celui de la volan.

Audi-A6-001-636x400.jpg

Iar dacă tot am adus în discuție suspensia pneumatică, aceasta este responsabilă pentru confortul excepțional pe care îl oferă noul A6 pasagerilor. Tocmai de aceea, noi l-am numit fără rezerve „covorul fermecat.

Verdict

Sobru la exterior, înțesat de tehnologie în interior, noul Audi A6 nu încetează să ne impresioneze. Cu motorizarea diesel 50 TDI se dovedește a fi un rege al călătoriilor lungi, care oferă performanțe dinamice impresionante, dar și un confort demn de clasa de lux.

Audi-A6-014-636x400.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use & Privacy Policy