Demons. Posted March 29, 2020 Share Posted March 29, 2020 Copilul teribil al mărcii Dacia este indiscutabil, SUV-ul Duster. Răsfățat al statisticilor de vânzări ca unul dintre cele mai populare modele comercializate pe continentul european, Duster a evoluat constant. Atât de mult, încât Dacia Duster TCe 130, în special ca versiune cu tracțiune integrală, poate concura fără emoții alături de alte modele apreciate din segmentul SUV-urilor citadine. Este ușor să cataloghezi Dacia ca producător de mașini simple, fără pretenții. În cazul lui Duster TCe 130, acest lucru nu mai este însă valabil. Politica Dacia este una a pașilor mărunți dar, în cazul lui Duster, aceștia au fost atât de rapizi încât ai rămâne uimit dacă ai cunoscut acest model fie și cu numai doi ani în urmă. Ca cel mai nou model intrat în gama producătorului român, Duster este, desigur, și cel mai modern. Lansat în 2017, actuala generație Duster a impresionat prin oferirea unor tehnologii moderne, inedite în gama Dacia. În 2019, Dacia a plusat cu o nouă motorizare turbo pe benzină dezvoltată în parteneriat cu Daimler, pe care o oferă pe Duster ca TCe 130 și TCe 150. Dacia Duster TCe 130 4WD: Ce oferă Duster marchează introducerea primelor sisteme de asistare a conducerii în gama Dacia. La loc de cinste se numără asistentul pentru unghi mort, care folosește un senzor cu ultrasunete pentru a semnala prezența unei mașini în unghiul mort al oglinzilor laterale. Acesta este oferit ca dotare suplimentară (200 de euro), la fel ca și sistemul de camere Multiview (250 de euro). Ambele dotări sunt disponibile doar pe echiparea de vârf Prestige, dar airbagurile cortină, o dotare care lipsește altor modele Dacia, sunt în dotarea standard a lui Duster încă de la primul nivel de echipare. În habitaclu suntem întâmpinați de unul dintre cele mai apreciate interioare ale grupului Renault, cu o planșă de bord funcțională și butoane deopotrivă estetice și plăcute la atingere. Vorbim de claviatura de pe consola centrală și de comenzile sistemului de climatizare automată, care au fost replicate în cadrul grupului Renault și pe alte modele, începând cu Renault Kadjar facelift. Materialele plastice sunt dure, dar robust asamblate, astfel că nu vor avea probleme să preia abuzurile utilizării cotidiene. La pièce de résistance rămâne însă sistemul de infotainment MediaNav, care oferă suport pentru Android Auto și Apple CarPlay, o facilitate pe care chiar și constructorii pretențioși o omit, mai mult sau mai puțin intenționat. MediaNav are o interfață simplă și funcțională, răspunde fără întârzieri la comenzi și pune la dispoziție rapid cele mai importante informații, inclusiv cele care ține de funcționarea sistemului 4×4. Singura obiecție pe care am putea-o avea este legată de calitatea ecranului, căruia îi acordăm totuși o bilă albă pentru suprafața mată, care nu reflectă lumina. Dacia Duster TCe 130 4WD: Cum se conduce Am avut șansa să conducem Dacia Duster TCe 130 configurat cu sistem de tracțiune integrală în singura zi cu zăpadă căzută în acest an în București. Cei 20 cm de zăpada nu au existat pentru sistemul de tracțiune integrală la ieșirea din spațiul de parcare. Un alt beneficiu l-am simțit la abordarea virajelor în condiții de aderență scăzută, în acest caz sistemul trimițând spre puntea spate un cuplu suficient pentru stabilizarea mașinii și eliminarea efectului subvirator. sursa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.