LCS PREMIUM King Of Underground Postat 11 ore în urmă LCS PREMIUM Postat 11 ore în urmă ** POINTERI NULI SAU INVALIZI ** * In programare , vor exista situatii cand declaram dinamic o variabila , o folosim iar dupa va trebui sa o eliberam din memorie . In acest context (dupa eliberare) , pointerul respectiv devine INVALID si poate produce o eroare de tip runtime (In timpul rularii programului) daca acesta este accesat accidental . #include <stdio.h> #include <stdlib.h> // Pentru alocare dinamica int main() { int* pointer; pointer = (int*)malloc(sizeof(int)); // Alocam in memorie o variabila de tip intreg // VOM DISCUTA ULTERIOR DESPRE ALOCARE DINAMICA IN DETALIU *pointer = 30; // Atribuim numarul 30 ; printf("%i\n", *pointer); // Afisam 30 OK free(pointer); // Eliberam memoria ==> *pointer devine invalid printf("%i", *pointer); // EROARE ==>> *Pointer DEVINE DAGGLING return 0; } * In astfel de situatii , apelam la pointer nuli . Practic atribuim valoarea "null" acelui pointer !! pointer = NULL; // DUPA ELIBERAREA MEMORIEI SE RECOMANDA sa fie atrebuit cu NULL // SAU CHIAR LA INITIALIZARE NOTA ** : SE RECOMANDA CA POINTERI CARE NU POINTEAZA UN OBIECT VALID LA INCEPUT , SA FIE NOTATI CU NULL !! ** Pointeri Constanti ** * Pointeri constanti sunt pointeri a carora adresa nu se poate modifica dupa initializare . Pot pointa atat valori modificabile (atat variabile cat si constante) . #include <stdio.h> int main() { int a = 100; // Variabila int b = 50; // Constanta (NU SE POATE MODIFICA VALOAREA) int* const c = &a; // Pointer Constant pointeaza o variabila const int* const d = &b; // Pointer Constant pointeaza o constanta // EROARE DACA INCERCAM SA FACEM "c = &b" sau "d = &a" pentru ca nu putem schimba adresa de memorie // A DOUA SITUATIE *c = 30; // E OK (PUTEM SCHIMBA TOTUSI VALOAREA PENTRU CA POINTEAZA O VARIABILA) // *d = 30; /// EROARE NU PUTEM MODIFICA VALOAREA DEOARECE POINTAM O CONSTANTA printf("%d || %d ", *c , *d); // Afisam 30 | 50 return 0; } * Pointeri care pointeaza valori constante NU SI POT MODIFICA VALOARE DAR SPRE DEOSEBIRE DE POINTERI CONSTANTI ISI POT MODIFICA ADRESA DE MEMORIE #include <stdio.h> #include <stdlib.h> // Pentru alocare dinamica int main() { const int a = 50; const int* ptr = &a; printf("%d \n", *ptr); // Afisam 50 (CONSTANTA A) /// *ptr = 100; // NU PUTEM MODIFICA VALOAREA POINTERULUI CARE POINTEAZA O VALOARE CONSTANTA // Totusi spre deosebire de pointeri constanti putem schimba adresa de memorie !!!! // astfel ca const int b = 100; ptr = &b; // E OK , PUTEM SCHIMBA ADRESA DE MEMORIE printf("%d", *ptr); // AFISAM CONSTANTA B (100) return 0; } Citează
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.