Windows
19 topics in this forum
-
- 0 replies
- 65 views
R E G U L A M E N T S E C Ț I U N E [ R O ] romanian version Conținutul permis: În această secțiune se postează exclusiv tutoriale și informații despre sisteme de operare (Windows). Orice alt tip de conținut riscă să atragă sancțiuni. Prima abatere: Avertisment verbal și închiderea topicului. A doua abatere: Ascunderea topicului și sancțiune de tip warn pe forum, conform regulamentului general al forumului. Durata activității topicurilor: Topicurile vor fi închise automat după 72 de ore (3 zile) de la crearea lor. Căutarea conținutului duplicat: Utilizați funcția de "Search" pentru a verifica dacă un …
Last reply by Dexter. @ GOV.RO, -
** Referintele ** Referintele sunt tipuri de date complexe , gasite in C++ (nu in C) , care au abilitatea de a primi o referinta a oricarei variabile fara a se construi o copie . De ce ne ajuta referintele ? Cu ajutorul lor , putem transfera variabile catre o alta functie , intr-o maniera mai optima , fara a construi o copie acestuia . Cu aceasta modalitate , deducem ca exista 3 mari optiuni de transfer a parametrilor de la o functia la alta : prin valoare , argumentul va prelua o copie pe care o putem folosi pentru accesarea unei informatii . NU SE MODIFICA DUPA IESIREA DIN SUBPROGRAM ; (VALABIL IN C & C++) ; prin adresa , argumentu…
Last reply by King Of Underground, -
- 0 replies
- 54 views
** Articole in C ** Articolele sunt tipuri de date complexe care stocheaza diferite informatii (de mai multe tipuri de date) dintr-un anumit camp . De exemplu , sa presupunem campul "utilizator" , poate stoca id-ul , numele , parola , data inregistrarii etc. (diferite tipuri de date) Articolele(din C) reprezinta aceeasi ideie de baza precum clasele din C++ doar ca nu se aplica principiile POO (Nu avem concept de incapsulare , polimorfism , mostenire etc.) NOTA** : Nu confundam cu articolele din C++ care dobandesc caracteristici POO , mai putin incapsulare (toti membrii sunt publici) spre deosebire de clasa . (unde avem si privat si protected) ** E…
Last reply by King Of Underground, -
** Iterativitate vs Recursivitate ** Algoritmii , in general , pot fi implementati iterativ sau recursiv . Astfel ca , intr-o abordare iterativa folosim bucle (loopuri) iar in cea recursiva , folosim apelul repetitiv a unei functii , pentru repetarea unor parti din cod . Totusi , avem pe de o parte avantaje si dezavantaje , pentru fiecare tip de abordare. Astfel ca : Pe parte de eficienta & putere , iterativitatea este mult mai avantajoasa in defavoarea recursivitatii . In sensul ca , apelul repetat al functiilor pot consuma din memoria stack si pot ingreuna programul sau chiar , sa producem un blocaj de tip "stackoverflow" . (Supraincarcarea memoriei s…
Last reply by King Of Underground, -
- 4 followers
- 0 replies
- 113 views
** " Ce este pointerul "this" " ? ** Pointerul "this" reprezinta o modalitate de a accesa membrii unei clase , in interiorul acesteia . Apare ca necesitate pentru evitarea conflictelor de "nume" (declarat) dintre membrii clasei si parametrii locali (argumentele unei functii , variabile locale etc.) . NOTA ** : Pointerul "this" reprezinta un concept STRICT C++ . Cu alte cuvinte , in celalalte limbaje cu paradigma POO nu avem acest concept deoarece nu exista pointeri . ** Exemplu Utilizare in C++ ** NOTA ** : Codul preluat este preluat din tutorialele trecute !! Sa presupunem ca avem constructorul cu parametrii : Utilizator(unsigned _id,…
Last reply by King Of Underground, -
- 1 follower
- 0 replies
- 73 views
** Ce reprezinta si importanta acestuia in paradigma OOP ** Un destructor reprezinta o functie "speciala" care se ocupa de eliberarea memoriei alocate de membrii unei instante (Inchidem fisiere , diverse servicii etc.) . Practic , in constructor alocam memorie pentru membrii iar in destructor , le eliberam . ** Caracteristici ** Sunt membrii asemenea constructorilor , nu permit argumente si nu returneaza valori ; Se declanseaza , automat , la distrugerea obiectului (La iesirea din context sau la operatorul "delete") fara a fi solicitat explicit . (adica mentionat) ; NU poate fi constant sau static ; (Asemenea Constructorului) ; NU …
Last reply by King Of Underground, -
- 0 replies
- 61 views
** Bubble Sort ** Bubble Sort sau Sortare cu Bule , este similara cu cea de selectie doar ca se compara vecinii intre ei . Consta in doua bucle iar algoritmul ia sfarsit cand nu mai exista interschimbari . ** Interpretare ** Avem o colectie cu 6 elemente : [4 , 55 , 22, 67 , 89, 90] --> valori [0 , 1 , 2 , 3, 4 ,5 ] --> indecsi Sa presupunem ca cerem sa o ordonam descrescator !!! La prima indexare : i = 0 1. 4 < 55 ==> 4 mai mic decat 55 --> efectuam interschimbare : [55,4,22,67,89,90] ; 2. 4 < 22 ==> 4 mai mic decat 22 --> efectuam interschimbare : [55,22,4,67,89,90] ; 3. 4 < 67 ==> 4 mai mic decat …
Last reply by King Of Underground, -
- 0 replies
- 35 views
** INTRODUCERE IN VARIABILE STATICE ** Variabilele Statice sunt variabile locale care isi mentin valoarea si daca ies din context . Practic , valorile statice isi pot pastra valoarea la fiecare iteratie a unei bucle sau la apelul unei functii . Ele se initializeaza astfel : static <tip_date> <numele_variabilei>; // Daca nu sunt initializate , sunt atribuite implicit cu valoarea 0 ! Exemplu de efect al variabilelor statice : for (int index = 0; index < 10; index++) { static int i; // Declaram o variabila statica int j = 0; // Declaram o variabila normala cout << "i : " << i << " | " << "j : " <<…
Last reply by King Of Underground, -
- 0 replies
- 37 views
** Ce reprezinta si importanta procedeului de sortare ** Sortarea , a unei colectii , reprezinta procedeul prin care accesam si modificam POZITIA elementelor asociate acesteia , pe baza unui criteriu . De exemplu , putem ordona de la mic la mare (intr-o colectie de numere), de la A la Z (intr-o colectie de siruri de caractere) etc. Sortarea se poate efectua sub mai multe procedee , unul mai optim decat altu din punct de vedere , a timpului de executie si a resurselor alocate . Nota ** : Definim colectie orice entitate care contine o multime de elemente (array,lista,arbore etc.) ; ** In ce Consta Sortarea Prin Selectie ** Sortarea Prin Selec…
Last reply by King Of Underground, -
- 3 followers
- 0 replies
- 133 views
** Algoritm de Cautare Binar ** Este un algoritm de cautare utilizat intr-o colectie SORTATA , ne ofera posibilitatea de a miscora timpul de executie (Complexitate Timp mai optim) prin divizarea repetata a intervalelor la jumatate . ** Explicatie ** Sa presupunem ca avem o colectie de 10 numere (SORTATA) : [11 , 22 , 34 , 56 , 65 , 76 , 78 , 84 , 96 , 98] Si dorim sa aflam daca exista numar 78 in colectie si la ce index : APLICAM ALGORITMUL :: --> AFLAM INDEX-UL CARE-I CORESPUNDE NUMARULUI DIN MIJLOCUL INTERVALULUI : (9+0)/2 = 4.5 ==> 5 ==> Verificam daca a[5] = 76 este echivalent cu 78 =…
Last reply by King Of Underground, -
** Analiza Algoritmilor ** Algoritmii sunt modalitati de identificare si rezolvare a unei sau mai multe probleme . In rezolvarea unei probleme , pot exista mai multe solutii dar unele pot fi mai eficiente sau nu . Eficacitatea unui algoritm este masurata in TIMP SI SPATIU . * TIMPUL CONSTA IN PERIOADA DE EXECUTIE A ALGORITMULUI . CU CAT TINDE SPRE 0 , cu atat este mult mai eficient din acest aspect !! * SPATIUL CONSTA IN RESURSELE ALOCATE IN EXECUTAREA ALGORITMULUI . CU CAT SPATIUL ESTE MAI MIC , CU ATAT ALGORITMUL ESTE MAI EFICIENT !! ** Introducere in Algoritmii de Cautare ** Algoritmii de cautare reprezinta modalitati diferite de rezolvare …
Last reply by King Of Underground, -
- 0 replies
- 35 views
** Constructor cu Argumente (Parametrii) ** Constructorul sau Constructorii cu parametrii sunt metode care ne permit sa avem instante (obiecte) unice in functie de parametrii luati . De asemenea , pot exista si impreuna cu constructorul implicit . Reconstruim clasa de la tutorialul trecut (cu constructorul implicit) + functia de alocare a sirurilor de caractere : void atribuireSirCaractere(char** target, const char* source) { size_t bufferString = strlen(source) + 1; *target = new char [bufferString]; strcpy_s(*target, bufferString, source); } class Utilizator { public : // Punem enumul pe public deoarece trebuie sa l accesam din exterior enu…
Last reply by King Of Underground, -
** Importanta Constructori ** Constructorii sunt metode care NU returneaza un tip de date , pot detine parametrii sau nu, si sunt utilizati pentru initializarea si alocarea dinamica a campurilor unei clase . Asemenea , ei poarta numele clasei si se declanseaza la instantierea clasei !!! ** Constructor fara Parametrii ** Constructorul fara Parametrii sau Implicit (Default) este un constructor fara argumente , el se declanseaza daca nu oferim parametrii la instantiere . Construim o functie in afara clasei care ne permite alocarea si atribuirea pentru fiecare sir de caractere : void atribuireSirCaractere(char** target, const char* source) // Lua…
Last reply by King Of Underground, -
- 2 replies
- 55 views
** Tablouri de Dimensiune ** Tablouri de Dimensiune sau "Arrays" sunt tipuri de date compuse care au abilitatea de a stoca una sau mai multe valori . Asemenea putem stoca mai multe tipuri de date . (int , float ,char , pointeri chiar etc.) De exemplu : #include <stdio.h> int main() { int a[3] = { 0,1,2}; // Initializare Array cu 3 elemente for (int i = 0; i < 3; i++) { printf("%d | ", a[i]); // AFISARE CELE TREI ELEMENTE : a[0] , a[1] , a[2] } return 0; } NOTA 1 ** : Indexul primul element din array va fi intotdeauna 0 , cel putin in limbajele comune C/C++ , C# , Java etc. Astfel daca : int a[3] = {1 , 2 , 3} ; printf("%d…
Last reply by King Of Underground, -
- 0 replies
- 34 views
** POINTERI NULI SAU INVALIZI ** * In programare , vor exista situatii cand declaram dinamic o variabila , o folosim iar dupa va trebui sa o eliberam din memorie . In acest context (dupa eliberare) , pointerul respectiv devine INVALID si poate produce o eroare de tip runtime (In timpul rularii programului) daca acesta este accesat accidental . #include <stdio.h> #include <stdlib.h> // Pentru alocare dinamica int main() { int* pointer; pointer = (int*)malloc(sizeof(int)); // Alocam in memorie o variabila de tip intreg // VOM DISCUTA ULTERIOR DESPRE ALOCARE DINAMICA IN DETALIU *pointer = 30; // Atribuim numarul 30 ; printf("%i\n", *po…
Last reply by King Of Underground, -
- 0 replies
- 39 views
** Introducere in Pointeri ** * Pointeri reprezinta variabile compuse care retin adresa altor variabile . * Ei sunt folositi pentru alocarea dinamica a variabilelor dar si pentru transferul parametrilor (functii) prin referinta . (Daca dorim sa modificam parametrii in subprogram) ; * Este un concept solid gasit doar in C/C++ (si partial in C#) deoarece pot duce la situatii complexe si erori , daca nu sunt gestionati cum trebuie ; ** Operatorul "&" ** * Operatorul '&' , insotit de oricare variabila , ne furnizeaza locatia de memorie a acesteia . * Spre exemplu : #include <stdio.h> int main() { int variabila; // Declar…
Last reply by King Of Underground, -
- 0 replies
- 50 views
** Introducere in Incapsulare ** Incapsularea reprezinta un alt concept crucial in paradigma orientata pe obiecte care ne permite capacitatea de a restrictiona accesul campurilor unei clase de catre exterior . De exemplu , utilizatorului NU i se permite modificarea sau citirea parolei de catre persoane NEAUTORIZATE (DOAR DE CATRE ADMINISTRATOR SAU UTILIZATORUL RESPECTIV) . ** Nivele de Acces ** In limbajul C++ , exista 3 nivele de acces : "private" --> nu se permite accesul (modificare/citire) din exterior (doar in interiorul clasei) ; "public" --> se permite accesul (modificare/citire) din exterior . "protected" --> simil…
Last reply by King Of Underground, -
- 0 replies
- 37 views
Obiective : * Introducere Clase ; * Introducere Obiecte (Instante) ; * Implementare Clasa si Obiect in C++ . ** Clasele ** Clasele reprezinta un concept crucial in paradigma orientata pe obiecte definind atat caracteristicile cat si comportamentele unei entitate . Spre exemplu , o clasa poate fi reprezentat de utilizator la care se descriu informatii precum varsta , nume , email , parola etc. Practic , reprezinta modelul pentru fiecare obiect instantiat in clasa respectiva . O clasa poate avea membrii de tip : --> Variabile (Simple , Pointeri,Tablouri de dimensiune etc.) ; --> Structuri , Clase sau Enumeratii …
Last reply by King Of Underground, -
- 2 followers
- 0 replies
- 61 views
T U T O R I A L W I N D O W S P O R T U R I F I R E W A L L Vizualizarea porturilor deschise Pentru a vedea porturile active: Deschiderea unui port în Firewall Pentru a deschide un port specific (ex. 8080): Verificarea programelor care folosesc porturi Pentru a vedea ce program folosește un port specific (ex. 80): Închiderea unui port Dacă un port trebuie blocat:
Last reply by Dexter. @ GOV.RO,