LCS PREMIUM King Of Underground Postat Miercuri la 17:57 LCS PREMIUM Postat Miercuri la 17:57 ** Introducere in Pointeri ** * Pointeri reprezinta variabile compuse care retin adresa altor variabile . * Ei sunt folositi pentru alocarea dinamica a variabilelor dar si pentru transferul parametrilor (functii) prin referinta . (Daca dorim sa modificam parametrii in subprogram) ; * Este un concept solid gasit doar in C/C++ (si partial in C#) deoarece pot duce la situatii complexe si erori , daca nu sunt gestionati cum trebuie ; ** Operatorul "&" ** * Operatorul '&' , insotit de oricare variabila , ne furnizeaza locatia de memorie a acesteia . * Spre exemplu : #include <stdio.h> int main() { int variabila; // Declaram o variabila de tip intreg printf("%p", &variabila); // Afisam adresa de memorie a acestei variabile return 0; } * Primim ca output locatia de memorie : Citat 00000038880FF704 * NOTA : Prin acest operator , pointerul poate obtine adresa de memorie a variabilei pe care o pointeaza . ** Operatorul '*' ** * Operatorul '*' , insotit de numele variabilei si tipul de date , ne indica o variabila de tip pointer ; int* pointer; // Declaratie variabila de tip pointer (Poate stoca adresa de memorie a altei variabile de tip int ) * Operatorul '*' poate fi interpretat si ca operatorul de referentiere astfel ca putem obtine valoarea adresei pe care o pointeaza : #include <stdio.h> int main() { int variabila = 100 , *variabilePointer; // Declaram o variabila de tip intreg si un pointer de tip intreg variabilePointer = &variabila; // Obtinem adresa de memorie a variabilei (Pointam "variabila") printf("%d", *variabilePointer); // Afisam valoarea variabilei return 0; } * Si obtinem in output valoarea variabilei : Citat 100 * Daca efectuam modificari pe valoarea stocata de variabila Pointeri se va modifica asemenea si valoarea variabilei simple !!! #include <stdio.h> int main() { int variabila = 100 , *variabilePointer; // Declaram o variabila de tip intreg si un pointer de tip intreg variabilePointer = &variabila; // Obtinem adresa de memorie a variabilei *variabilePointer = 50; // Modificam valoarea variabilei POINTER printf("%d", variabila); // Obtinem 50 deoarece pointerul stocheaza adresa de memoriei a variabilei automat se va modifica si valoarea !!! return 0; } ** Dimensiunea in memorie a pointerilor ** * Indiferent de tipul de date pe care l poate stoca , pointerul ocupa in memorie 4 biti (arhitectura x86 - 32 biti) sau 8 biti (arhitectura x64 - 64 biti) #include <stdio.h> int main() { int* ptr1; double* ptr2; char* ptr3; float* ptr4; printf("%zu | %zu | %zu | %zu", sizeof(ptr1), sizeof(ptr2), sizeof(ptr3), sizeof(ptr4)); // Vom Obtine 8 | 8 | 8 | 8 (Arhitectura x64) indiferent de tipul de date pe care l stocheaza return 0; } Citează
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.