LCS PREMIUM King Of Underground Postat Luni la 20:13 LCS PREMIUM Postat Luni la 20:13 ** Introducere in Incapsulare ** Incapsularea reprezinta un alt concept crucial in paradigma orientata pe obiecte care ne permite capacitatea de a restrictiona accesul campurilor unei clase de catre exterior . De exemplu , utilizatorului NU i se permite modificarea sau citirea parolei de catre persoane NEAUTORIZATE (DOAR DE CATRE ADMINISTRATOR SAU UTILIZATORUL RESPECTIV) . ** Nivele de Acces ** In limbajul C++ , exista 3 nivele de acces : "private" --> nu se permite accesul (modificare/citire) din exterior (doar in interiorul clasei) ; "public" --> se permite accesul (modificare/citire) din exterior . "protected" --> similar cu "private" doar ca se permite accesul de catre alte clase derivate . (VOM DISCUTA LA MOMENTU POTRIVIT) De exemplu : #include <iostream> using namespace std; class Utilizator { private: // Sector Privat (Membrii aflati la acest nivel de acces NU pot fi accesati) char username[50]; // Declar Privat public : // Sector Public (Membrii aflati la acest nivel de acces POT FI ACCESATI) char email[50]; // Declar Public protected : // Sector Protejat (Membrii aflati la acest nivel de acces NU POT FII ACCESATI DIN EXTERIOR CU EXCEPTIA MEMBRIILOR CARE APARTIN DE CLASE DERIVATE DIN ACEASTA) char password[50]; // Declar Protected }; int main() { Utilizator vasileEntitate; // Instantiez /// Atribuim valori catre instanta strcpy_s(vasileEntitate.email, "vasileemai@gmail.com"); // OK strcpy_s(vasileEntitate.username, "vasile"); // EROARE MEMBRU INACCESIBIL --> MEMBRU PRIVAT strcpy_s(vasileEntitate.password, "vasileParola"); // EROARE MEMBRU INACCESIBIL --> MEMBRU PROTECTED return 0; } NOTA ** : SE RECOMANDA CA VARIABILELE SA FIE STOCATE PE SECTOR PRIVAT IAR FUNCTIILE (METODELE) PE PUBLIC !!! ** Getteri && Setteri ** Pentru citirea si modificarea campurilor private din exterior , exista conceptul de getteri (pentru citire) & setteri (pentru modificari) . Practic , putem modifica campurile private prin intermediul unor metode publice . De exemplu : #include <iostream> using namespace std; class Utilizator { private: // Sector Privat (Membrii aflati la acest nivel de acces NU pot fi accesati) char username[50]; // Declar Privat char email[50]; // Declar Privat char password[50]; // Declar Privat public : // Sector Public (Membrii aflati la acest nivel de acces POT FI ACCESATI) // Getteri ( Getteri Trebuie sa returneze tipul de date al campului) const char* getUsername() { return username; } const char* getEmailAddress() { return email; } const char* getPassword() { return password; } // Setteri (Setteri NU returneaza nimic doar modifica) void setUsername(const char* _username) { strcpy_s(username, _username); } void setEmail(const char* _email) { strcpy_s(email , _email); } void setPassword (const char* _password) { strcpy_s(password, _password); } }; int main() { Utilizator vasileEntitate; // Instantiez /// Atribuim valori catre instanta prin Setteri vasileEntitate.setUsername("Vasile"); vasileEntitate.setEmail("vasileEmail@gmail.com"); vasileEntitate.setPassword("vasileParola"); // Afisam valorile prin getteri cout << vasileEntitate.getUsername() << endl; cout << vasileEntitate.getEmailAddress() << endl; cout << vasileEntitate.getPassword() << endl; return 0; } Rezultat output : Citat Vasile vasileEmail@gmail.com vasileParola TUTORIAL CONSTRUIT DE CATRE MINE PENTRU UTILIZATORI LEAGUECS !!! PENTRU SUGESTII , RECLAMATII , OBIECTII , va astept cu PM sau jos , in comentarii !!! 1
Postări Recomandate