Sari la conținut

PraF De SteLe ;X

Members
  • Număr conținut

    153
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    1

PraF De SteLe ;X a câștigat ziua ultima dată pe Mai 28 2023

PraF De SteLe ;X a avut cel mai apreciat conținut!

1 Urmăritor

Despre PraF De SteLe ;X

  • Dată Naștere 30.09.1996

Configurații server

  • Server & Games
    RESPAWN

Vizitatori Recenți Profil

958 citiri profil

Realizările lui PraF De SteLe ;X

SILVER III

SILVER III (9/25)

  • 1 an de LeagueCS
  • 2 ani de LeagueCS
  • 3 ani de LeagueCS Rar

Insigne recente

30

Reputație Comunitate

  1. În martie 2020, un scriitor independent din Mexico City căuta oferte de muncă pe internet, când i-a atras atenția un anunț al unei companii „social media”. Aceasta era în căutare de oameni care să posteze mesaje online. Compania nu părea să aibă un nume. În schimb, exista un număr WhatsApp și o adresă pentru un cont pe un serviciu de e-mail. Limba engleză era o cerință obligatorie. Freelancerul, numit Carlos, a simțit de la început că ar fi ceva putred. Cu toate acestea, era un proaspăt absolvent de facultate, care căuta să intre pe piața muncii, chiar în primele săptămâni ale pandemiei de COVID-19. Avea nevoie de bani. Postarea pe rețelele de socializare i-a sunat ca o ușoară muncă de acasă, așa că a aplicat. După un scurt interviu online cu o femeie pe nume Vera, Carlos a primit postul. Compania s-a numit „Social CMS”. Vera, cetățean venezuelean care lucrează în Mexic, i-a trimis un contract cu o adresă fizică, sediul fiind în Germania. De asemenea, l-a pus în legătură cu unul dintre managerii ei, un bărbat pe nume Tom, care nu și-a dezvăluit niciodată numele de familie, din Polonia. Tom a ținut legătura cu Carlos exclusiv prin WhatsApp. (Vera nu a răspuns la solicitările repetate de comentarii), scrie Insider. Carlos avea câteva întrebări despre Social CMS. El nu a înțeles de ce compania nu are o pagină web, în ciuda faptului că pretindea că activează în trei țări diferite. Nici Carlos nu a înțeles cum intenționa compania să monetizeze șirul de mesaje, aparent aleatorii, despre evenimente curente pe care i se cerea să le posteze pe Instagram. „Scopul este să crească conturile.Căutarea conținutului, postarea și îmbunătățirea acestuia – despre asta este, în principiu, acest job.”, i-a explicat Tom, pe WhatsApp. Cine se ascundea în spatele firmei Vera și Tom erau însă doar o acoperire. Adevăratul șef al Social CMS a fost un notoriu conducător al războiului rus, Evgheni Prigojin— omul care a fondat Agenția de Cercetare pe Internet, ferma de troli din Sankt Petersburg, Rusia, care a propagat meme-uri pro-Trump și anti-Clinton, în încercarea de a influența alegerile prezidențiale din SUA din 2016. Faptul că respectiva campanie clandestină, organizată de Social CMS în Mexic a fost susținută de Prigojin a ieșit la iveală ca parte a unei scurgeri masive de informații: peste 2.000 de documente din interiorul Grupului Wagner, compania de mercenari susținută de Kremlin, condusă de Prigojin. Timp de mai multe săptămâni, jurnaliștii de investigație de la Insider au cercetat înregistrările împreună cu alte de instituții media, printre care: Paris Match, Arte, The Dossier Center și Die Welt, un ziar german care a primit inițial documentele și le-a împărtășit altora. Documentele au ajuns la consorțiu prin hackeri anonimi care se numesc Bogatîri, sau „cavaleri”. Insider a vorbit cu Carlos după ce i-a găsit numele printre documente și l-a localizat online. Identitatea i-a fost verificată prin transcrieri de chat, capturi de ecran, contracte și documente interne ale companiei. Faptul că Agenția de Cercetare pe Internet a lui Prigojin s-a dezvoltat în Mexic a fost menționat, pe scurt, într-un raport guvernamental din martie 2021. Povestea și documentele furnizate de Carlos oferă prima imagine din interior a respectivei operațiuni, pentru publicul larg. Senatorul Mark Warner, care prezidează Comisia de Informații din Senat, a declarat pentru Insider că Prigojin ar fi putut alege Mexicul din motive de limbă și pentru a promova înșelăciunea. „Un lucru pe care l-am remarcat în 2020 au fost eforturile de dezinformare ale străinilor, care vizau vorbitorii de limba spaniolă. Deci, din această perspectivă, are sens să opereze din afara Mexicului, lucru care îngreunează identificarea activității ca fiind operațiune rusă”, a spus el. CMS, închis de FBI În comparație cu eforturile Rusiei în rețelele sociale din 2016, Social CMS a fost o operațiune cu buget redus, o mică picătură injectată în torentul zilnic de meme-uri care apar spontan, spre nemulțumirile politice ale alegătorilor americani. Impactul său, deși greu de măsurat, a fost probabil destul de mic. Cu o săptămână înainte de alegeri, după ce a fost informat de FBI, Facebook a închis conturile Social CMS. Dar doar pentru că Social CMS nu a avut un impact imediat, pe scară largă, nu înseamnă că este de ignorat. Chiar dacă nu a schimbat rezultatele alegerilor, postările au creat panică morală și au ridicat întrebări cu privire la legitimitatea câștigătorului. Sursa: ADEVARUL.RO
  2. Fiecare val de alegeri aduce forme noi de propagandă și de propagare a mesajelor politice. În 2024, în România, vor avea loc patru scrutine electorale (europarlamentare, locale, parlamentare și prezidențiale), echipele de comunicare ale partidelor pregătesc deja strategii de comunicare și fiecare încearcă să inoveze, să aducă elementul surpriză, elementul diferențiator care să asigure victoria. Trenduri în comunicare politică online 2023 - 2024 Partidele politice investesc și vor continua să investească în social media în încercarea de a se promova și de a crea consens pe temele relevante pentru ele. Analizele rafinate și tehnicile complexe sunt acum utilizate pe scară largă (targeting/re-targeting etc.) iar acest tip de acțiuni vor continua și vor evolua. Cel mai probabil va exista o profesionalizare a comunicării și în teritoriu nu doar în campaniile naționale. În momentul de față există o prăpastie între cele două tipuri de campanii. Conform Datareportal.com, Facebook este în continuarea cea mai importantă rețea cu 9.5+ milioane de utilizatori 18+. TikTok crește incredibil de repede și a ajuns la 7,58 milioane de utilizatori, cu vârsta de peste 18 ani. Youtube și Instagram sunt și ele relevante dar conținutul politic este mai greu palatabil în aceste medii. Reach-ul publicitar al Facebook, în România, era echivalent cu 47,6% din totalul populației la începutul anului 2023. Cel al YouTube era echivalent cu 67,3% iar cel al TikTok cu 42,5% din baza locală de utilizatori de internet, indiferent de vârstă. Suspendarea TikTok în instituții nu va bloca ascensiunea rețelei, ba chiar poate duce la o creștere a interesului pe ideea că ce este interzis este mai atractiv. Ascensiunea nano-influencerilor continuă și cel mai probabil aceștia vor avea o carte de jucat și în cheie electorală. Nano-influencerii (cei cu mai puțin de 10.000 de urmăritori) reprezintă deja 70% din campaniile de succes de marketing influencer. Aceștia sunt considerați mai credibili, conectează marca cu publicul de nișă și oferă acces direct la publicul țintă. Piața AI este de așteptat să crească anual cu 120% iar tool-urile pe bază de AI se dezvoltă accelerat. Campaniile de ”deep fake” vor deveni o provocare. Site-urile de nișă, grupurile de Facebook, Whatsapp, Telegram vor continua să fie relevante dar doar dacă aduc conținut nou/original. TikTok poate să schimbe jocul TikTok este o platformă controversată, încă de la început au existat preocupări legate de securitate cu privire la dezvoltatorii chinezi ai aplicației, ByteDance. Congresul american a adoptat o interdicție privind TikTok pe dispozitivele guvernamentale, la fel și Comisia Europeană, dar asta nu a scăzut interesul cetățenilor americani sau europeni față de TikTok. TikTok este fundamental diferită de platformele de socializare care au precedat-o, deoarece, în esență, nu este socială. Oamenii nu merg pe TikTok pentru socializare ci pentru a fi distrați de necunoscuți. Este o experiență în general pasivă de vizionare a videoclipurilor produse de persoane cu care nu ai nicio legătură și pe care, de fapt, nici nu le cunoști. Politicienii nu au dorit și nu doresc un dialog în social media, ei vor doar să-și prezinte ideile, proiectele și realizările și să primească aprobare (like), nu doresc feedback. Nu sunt cu adevărat interesați de critici sau de comentarii negative (de aceea le șterg). Ei bine, la mai bine de 10 ani de la explozia rețelelor sociale politicienii primesc ce vor, o rețea care pune accentul pe emițător fără să ofere o oportunitate reală de dezbatere/feedback. Pentru comunicarea politică rețeaua chineză pare ideală deoarece materialele văzute pe TikTok de fiecare dintre noi sunt dictate mai mult de propriile capricii decât de rețeaua de prieteni sau cunoștințe. Acest element oferă oamenilor politici oportunitatea de a ajunge la audiențe pe care altfel nu le-ar putea accesa. Aceștia ar putea găsi audiențe pregătite pentru ideile lor chiar și în rândul celor care nu le împărtășesc partidul sau doctrina, ceea ce bulele de Facebook nu permit. Practic, ceea ce vedem pe TikTok este condus de noi înșine. Acest lucru deschide o întreagă paletă de posibilități pentru marketeri. Este poate pentru prima dată când dorința unui utilizator este îndeplinită de rețea cu asupra de măsură. Dacă îți place să zicem istoria vei vedea clipuri despre istorie, dar apoi, dacă nu controlezi bine fluxul vei vedea mai des clipuri naționaliste care pun elemente de istorie în cheie politică actuală și astfel, un adolescent pasionat de istorie ajunge să asculte prea des discursul lui Ion Antonescu. Pe lângă toate aceste elemente de targetare, TikTok mai are un imens avantaj – este mult mai ieftin în comparație cu Facebook sau Youtube iar vizualizările organice încă funcționează. Sursa: ADEVARUL.RO
  3. Recent, în spațiul public au apărut informații despre mai mulți influenceri care au probleme cu lege, printre care Ana Morodan, cunoscută drept Contesa Digitală, sau frații Tate. Dacă în cazul Anei Morodan, consecința nu a fost privarea de liberatate, fiind cercetată pentru că a condus având permisul suspendat și fiind suspectată de consum de alcool si substanțe interzise, în ceea ce îi privește pe frații Tate, aceștia au petrecut câteva luni în arest preventiv. Un punct de vedere asemănător are și Mihai Copăceanu, care spune că, „deși în aparență influencerii sunt atenți și receptivi la comentariile și sugestiile urmaritorilor, în realitate ei nu pot fi convinși de gravitatea faptelor lor. Este sarcina și obligația instituțiilor statului de a sancționa drastic derapajele în mediul online și de a condamna infractorii”. Când vine vorba strict de frații Tate, psihologul Keren Rosner spune că ei „se prezintă ca lideri și sunt foarte convingători. Felul lor de a se manifesta, de a vorbi are foarte mare mare impact la persoanele slabe, neputiincioase, care își doresc independență financiară și putere”. Aceasta subliniază că eliberarea acestora are un efect puternic și că, „confirmă în ochii susținătorilor că aceștia sunt nevinovați. În același timp, le asigură fraților Tate puterea pe care ei o invocă pe social media: că sunt protejați, că pot trece peste orice”. Aceasta conchide că, „În prezent, e foarte greu ca un susținător al acestora să pună la îndoială faptele de care ei sunt acuzați sau se gândească că e o procedură. Vor asocia eliberarea cu nevinovăția lor”. Un sondaj realizat de fundația World Vision România arată că mesajele produse în mediul online de personaje precum Andrew Tate sunt extrem de periculoase mai ales pentru copiii și tinerii din mediile dezavantajate, unde părinții sunt stresați privind banii. „Grijile pe care părinţii le resimt le transmit inevitabil către copii. Şi-atunci social-media devine un spaţiu de evadare de la greutăţile de zi cu zi. Altă problemă este că personaje precum Andrew Tate le oferă iluzia că şi ei pot face foarte uşor bani şi să-şi îndeplinească orice altă dorinţă”, a declarat Vlad Rusu, psiholog care activează în comunităţile World Vision România. Sursa: ADEVARUL.RO
  4. Există o percepție larg răspândită conform căreia a fi online este rău pentru sănătatea mintală a tinerilor. Câțiva specialiști, care au derulat un proiect în acest sens, și-au dat seama rapid că existau foarte puține dovezi care să susțină această afirmație. Cele câteva studii aprofundate privind utilizarea social media și sănătatea mintală a copiilor afirmă că impactul este mic și că este dificil să se tragă concluzii clare. ”Am vrut să aflăm dacă și cum este afectată de fapt bunăstarea tinerilor, pentru a produce resurse care să îi ajute. În cadrul proiectului nostru, am discutat cu aproximativ 1 000 de tineri. Am constatat că există o discrepanță între ceea ce îi îngrijorează pe tineri în ceea ce privește viața lor online și îngrijorările părinților și ale altor adulți.Unul dintre lucrurile pe care le-au spus tinerii a fost că adulții au avut tendința de a le vorbi de sus despre efectele negative ale internetului și că s-au "speriat" în legătură cu aceste probleme”, potrivit theconversation.com. Tinerii au spus că opiniile adulților cu privire la daunele online rareori reflectau opiniile lor. Ei s-au simțit frustrați de faptul că li se spunea ce este dăunător, în loc să fie întrebați care sunt experiențele lor. Preocupări comune Printre preocupările pe care tinerii ne-au spus că le au se numără hărțuirea și alte forme de conflict online. Le era teamă să nu piardă atât interacțiunile de grup online, cât și experiențele din viața reală pe care alții le prezentau în postările lor din social media. Erau îngrijorați de faptul că postările lor nu primeau la fel de multe like-uri ca ale altora. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că părinții ar putea aborda conversațiile cu tinerii cu o îngrijorare excesivă și cu presupunerea că copiii lor sunt abordați de prădători sau că accesează conținut dăunător sau ilegal. ”Timp de mai mulți ani, am realizat un sondaj cu tinerii cu privire la experiențele lor online. Ultima noastră analiză s-a bazat pe 8 223 de răspunsuri. Una dintre întrebările pe care le punem este: "Ai fost vreodată supărat de ceva ce s-a întâmplat online?". Deși există diferențe între grupele de vârstă, am constatat că procentul tinerilor care răspund "da" este de aproximativ 30%. Sau, altfel spus, mai mult de două treimi dintre tinerii chestionați nu au avut niciodată o experiență supărătoare pe internet. Între timp, experiențele online raportate de cei 30% care au declarat că au fost supărați nu corespundeau adesea cu cazurile extreme relatate în mass-media. Analiza noastră a răspunsurilor a arătat că este mult mai probabil ca această supărare să provină din comentariile abuzive ale colegilor și din știrile despre subiecte de actualitate”, au mai menționat specialiștii. Această neconcordanță înseamnă că tinerii sunt reticenți în a vorbi cu adulții despre preocupările lor. Le este teamă că vor fi certați, că adultul va reacționa exagerat sau că, dacă vorbesc cu un adult, problema s-ar putea agrava. Adulții la care s-ar putea adresa trebuie să le explice clar că acest lucru nu se va întâmpla și că îi pot ajuta. Sursa: ADEVARUL.RO
  5. Decizia Twitter de a părăsi codul de practică al Uniunii Europene (UE) împotriva dezinformării online nu a trecut neobservată. Comisarul european pentru industrie, Thierry Breton, a reacționat vehement pe rețeaua socială condusă de Elon Musk. „Poți fugi, dar nu te poți ascunde. Dincolo de angajamentele voluntare, contracararea dezinformării va fi o obligație legală conform DSA (Digital Service Act ) din 25 august” , a amintit el. Acest lucru a fost anunțat de comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton, pe Twitter. În ciuda retragerii rețelei sociale din acest cod de bună conduită, „obligațiile acesteia rămân” , a reamintit comisarul european pentru industrie, scrie presa inernațională. Lansat în 2018, codul european de bune practici reunește în jur de treizeci de semnatari, giganți precum Meta, Google, Twitter, Microsoft, TikTok, dar și platforme mai mici, precum și profesioniști în publicitate, verificatori ai știrilor și ONG-uri. Semnatarii înșiși au participat la elaborarea textului, care conține aproximativ patruzeci de angajamente care vizează în special o mai bună cooperare cu ,,verificatorii de fapte” și să priveze de publicitate site-urile care difuzează știri false. Plecarea Twitter nu este o surpriză pentru serviciile lui Thierry Breton. De când a preluat rețeaua de socializare în urmă cu șase luni, miliardarul Elon Musk a redus moderarea conținutului problematic și este acuzat că amplificat vocile notorii răspânditori de dezinformare de pe platformă. „Dacă (Elon Musk) nu este serios în privința codului, poate este mai bine să-l părăsească” , a comentat un oficial de la Comisia Europeană contactat vineri de AFP. Sursa: ALPHANEWS.RO
  6. Setările sunt destul de limitate, dar dacă așa arată la început nu cred că va dura prea mult până când vom vedea ceva mai multă libertate. Dacă ideea merge, producătorii ar putea să-și integreze softurile de control pentru periferice direct în interfața lui Windows 11, astfel am scăpa și de bloatware și programe intruzive precum Razer Synapse. Bine, ca să se întâmple asta ar fi nevoie și de opțiuni de control pentru DPI, polling rate, macro-uri și cam tot ce îți oferă un soft dedicat. Windows 11 devine un sistem de operare foarte prietenos Mi se pare o mișcare foarte deșteaptă din partea Microsoft. Adică da, e cool că primim update-uri de securitate în mod regulat regulat și că producătorul încearcă să mențină Windows 11 cât mai stabil și sigur, însă mi-ar plăcea să văd mai multe îmbunătățiri ale experienței de utilizare. Am primit în timp tab-uri în File Manager, interfețe grafice fresh pentru softuri vechi; tot felul de îmbunătățiri micuțe care nu îți sar în ochi din prima, însă ajugi să le apreciezi pe măsură ce îți folosești sistemul. Acum nu mai rămâne să vedem decât modul în care vor fi implementate setările RGB în Windows 11 și ce producători se vor alătura inițiativei. Privesc chestia asta cu ochi buni însă, pentru că sunt multe companii de periferice bune care nu au o expertiză atât de vastă pe partea de software. Însă cu experiența pe domeniul software al unui gigant tech precum Microsoft, chiar cred că lucrurile s-ar putea schimba în bine. SURSA
  7. Știu că în ultima perioadă am cam ignorat perifericele când am făcut lista de review-uri pentru ZONA și PlayGround, dar stăți făr’ de grijă că încă îmi plac și astea. Și uite, ca să vă dovedesc, am pus mâna de curând pe un mouse foarte promițător care “riscă” să devină un best-seller: HyperX Haste II Wireless. Cei care vorbesc perifericeza, știu ce produse a lansat producătorul în ultima vreme, mai ales după despărțirea de Kingston, iar pentru cei neinițiați, căscați ochii că s-ar putea să va placă ce urmează să povestesc. Evident, HyperX Haste II Wireless este continuarea unei serii deja populare, așa că baza era deja acolo. Doar că la o primă vedere, ăștia doi șoareci sunt foarte diferiți, atât la interior, cât și la exterior. O să încep analiza de la exterior, ca mai apoi să discutăm despre specificațiile care fac din continuarea primului Haste un upgrade simțitor și bine meritat. HyperX Pulsefire Haste Wireless, primu’, este din ăsta aerat, cu găurele. Producătorul a luat această decizie pentru a scădea din greutatea mouselui, acesta fiind un focus în procesul de R&D, dar ajută și pentru persoanele cu palme umede; deci win-win. Și cumva, a prins binișor, prima generație a acestui șoarec înregistrând un număr onorabil de vânzări. Și a fost disponibil și-n mai multe versiuni, adică cu și fără fir, iar între timp a ajuns și foarte accesibil, ceea ce i-a ajutat cauza destul de mult. SURSA
  8. Xiaomi anunță disponibilitatea modelului Redmi Note 12S în oferta partenerilor autorizați din România, la prețul recomandat de vânzare de 1.399 lei. La fel ca și restul telefoanelor din seria Redmi Note 12, Redmi Note 12S vine cu îmbunătățiri ale caracteristicilor care contează cel mai mult pentru utilizatori: camerele foto, durata de viață a bateriei, viteza de încărcare, ecranul și designul prietenos, toate oferite la un preț foarte bun. Xiaomi Redmi Note 12S are un sistem triplu de camere. Cea principală, de 108 MP are un senzor de 1/1.52” și asigură fotografii clare, chiar și în cele mai dificile condiții. Camera ultra-wide de 8 MP și cea macro de 2 MP completează setup-ul foto, iar camera frontală are 16 MP. Utilizatorii pot obține imagini bune cu ajutorul funcțiilor speciale, precum filmCamera – o serie de filtre bazate pe stilul vintage al aparatelor foto cu film, sau Xiaomi ProCut – filtru care asigură mai multe formate de fotografii, pe orizontală sau verticală, pentru același cadru. Xiaomi Redmi Note 12S este dotat cu un ecran AMOLED de 6.43 inci, cu rată de refresh de 90 Hz și o luminozitate maximă de 1000 de niți, care asigură că ecranul telefonului este vizibil și în lumina soarelui. Bateria mare de 5.000 mAh se încarcă rapid la 33 W. Procesorul MediaTek Helio G96 asigură performanțe ok în mai toate scenariile și, în plus, Redmi Note 12S are difuzoare stereo, un design minimalist și mufă jack de 3.5 mm. SURSA
  9. Care sunt atributele care fac un laptop pentru muncă să fie bun? Păi, evident, depinde de activitate, dar pentru vasta majoritate a corporatiștilor și nu numai, un laptop de muncă nu trebuie să fie cine știe ce OZN, trebuie doar să îndeplinească (foarte bine) câteva cerințe legate de ecran, tastatură, putere de procesare și zgomot. Aș adăuga ca fiind relevante și autonomia și dimensiunile de gabarit, și în felul ăsta am acoperit nevoile a 90% din utilizatorii de laptopuri pentru muncă. În acest review, o să studiez mai în detaliu un laptop din gama Vivobook S de la ASUS, adică tipul ăla de laptop pe care îl primești de la job dacă ești middle management sau mai sus. Modelul despre care voi vorbi este ASUS Vivobook S 14 OLED S5404VA, un dispozitiv care pare a bifa cele mai multe din criteriile de selecție de care am vorbit: ecran OLED, tastatură atent proiectată, procesoare puternice și o dimensiune care se pretează și activităților în deplasare. Este ASUS Vivobook S 14 OLED o alegere bună pentru munca de birou? Are suficiente atuuri pentru a justifica prețul destul de piperat? Citește în continuare și vei afla. SURSA
  10. Sunt un mare fan al gaming-ului pe controller. Am crescut cu un Xbox sub televizor și am ajuns să împing tastatura și mouse-ul la o parte atunci când am de jucat un joc single player care să nu fie shooter. Și fix de asta, când a venit controller-ul HyperX Clutch Gladiate în teste abia așteptam să îl pun la treabă. Un controller la sub 200 de lei cu apucături de Elite? Unde semnez? Și, după mai multe zile de joac… ăăă, am vrut să zic muncă, am aflat tot ce-i tare și tot ce nu-i așa grozav la HyperX Clutch Gladiate. Are acest controller ce-i trebuie pentru a fi o variantă bună pentru cei pe care nu îi deranjează cablul? Ei bine, răspunsul se ascunde mai jos. Construcție și design Vorbind strict din perspectiva aspectului și al construcției, HyperX Clutch Gladiate primește o bilă albă de la mine. E majoritar negru, cu câteva accente roșii pe ici-colo, că doar n-ar mai fi HyperX dacă nu ar avea și nițel roșu. Se simte ok în mână și este și destul de ușor, cel mai probabil datorită faptului că vorbim despre un controller pe fir, nu unul wireless. În plus, plasticul din care este făcut pare de bună calitate și nu mi-a dat impresia că s-ar sparge ușor în mâinile unui gamer mai agresiv. Butoanele de pe față se simt la fel ca la orice alt controller de Xbox. Adică nu grozav, dar nici măcar un Xbox Elite V2 nu are cine știe ce butoane pe față. Apoi ajungem la speța butoanelor LB, RB, LT, RT, care sunt chiar ok. Butoanele de pe bumper sunt destul de tactile și sharp, iar una dintre funcțiile cele mai interesante ale acestui controller este posibilitatea de a schimba cursa ambelor triggere. Experiența în utilizare De ce ai face asta? Ei bine, dacă te joci un shooter cu o armă care nu e automată, o cursă mai mică a butonului RT te poate ajuta să tragi mai repede și, implicit, îți dă mai multe șanse să omori inamicul. Chestia asta am văzut-o în trecut doar pe modele premium, care se învârt în cu totul altă categorie de preț, ceea ce e o mare bilă albă pentru HyperX Clutch Gladiate. Dar asta nu e singura funcție high-end pe care o regăsim aici. Pe spate am sesizat imediat este prezența a două butoane programabile foarte utile. Și aici avem aceiași poveste ca la blocajul pentru trigger: o funcție high-end pe un controller la un preț accesibil. Trebuie să recunosc că, pentru titlurile pe care le joc eu, butoanele astea de pe spate nu sunt atât de folositoare, dar am vorbit și cu oameni care nu ar mai putea trăi fără ele. Iar acum ajungem la adevărata întrebare: cum e să te joci cu HyperX Clutch Gladiate? Ei bine, am numai lucruri bune de spus despre asta. În primul rând, mi-au plăcut foarte mult ambele joystick-uri. Sunt foarte bine calibrate și forța de care e nevoie pentru a mișca maneta în oricare direcție este ce trebuie. Singurul lucru pe care îl am de reproșat aici este materialul din care sunt făcute ambele joystick-uri: plastic în loc de cauciuc. Înțeleg de ce cei de la HyperX au făcut asta (pentru a ține prețul mai jos), dar oricând prefer un joystick din cauciuc. HyperX Clutch Gladiate are forma unui controller obișnuit de Xbox, deci dacă ai mai folosit așa ceva în trecut îți va lua foarte puțin să te obișnuiești cu el. Și mai bine decât atât este input lag-ul, care este insesizabil. Dar ce este o binecuvântare se poate transforma într-un blestem, deoarece (așa cum am zis și mai sus), HyperX Clutch Gladiate este un controller pe fir. Cablul inclus în pachet este gros, de bună calitate și nu pare că se va rupe foarte ușor, ceea ce e bine. Ce nu e așa bine este lungimea cablului, care este prea scurtă pentru a folosi controller-ul conectat la o consolă aflată în celălalt capăt al camerei. Pentru joaca pe PC, chestia asta nu e o problemă, dar daca vrei să legi HyperX Clutch Gladiate la un Xbox, trebuie să iei asta în calcul. Concluzie În final, recomand cu căldură HyperX Clutch Gladiate oricărui pasionat de gaming pe controller. Sigur, materialele folosite nu sunt cele mai bune iar cablul poate fi un inconvenient pentru unii, dar pentru prețul de 180, eu zic că acest pachet de funcții este imbatabil. La un preț substanțial mai mic decât un controller obișnuit de Xbox de la Microsoft, HyperX Clutch Gladiate vine cu funcții pe care le găsești în mod normal doar pe variantele Elite (care costă la nord de 700 de lei), este robust și își face treaba exemplar în jocuri, dacă nu te deranjează cablul. Overall, HyperX Clutch Gladiate pleacă de la mine cu o mare recomandare și un thumbs up. SURSA
  11. Constructorul britanic de mașini de lux a lansat o ediție specială exclusivistă pentru două dintre modelele sale din gamă. Noua ediție este botezată Huntsman Edition și este disponibilă exclusiv pentru modelele Continental GTC Speed și pentru Bentayga EWB. Noua ediție specială a fost creată în colaborare cu Jack Barclay, cel mai vechi vânzător al mărcii britanice, dar și cu magazinul Huntsman, unul dintre creatorii de vestimentație a concursului Savile Row din Marea Britanie. Exemplarele speciale au fost create de către divizia de personalizare Mulliner și aduc vopsele speciale exclusive, precum și materiale noi la interior. În cazul lui Continental GTC Speed, acesta este vopsit într-o nuanță de gri satinat cu jante negre de 22 de inch. De cealaltă parte, modelul Bentayga EWB este vopsit într-o nuanță de vișiniu metalizat, cu jante de 22 de inch vopsite în argintiu și cu accente vișinii. Interioarele celor două modele conțin tapițerie din piele Portland și Damson, precum și alte materiale, cum ar fi tweed-ul. SURSA
  12. Piața mașinilor electrice din Europa este în continuare condusă de către Tesla, cu Model Y. Pentru a patra lună la rând, modelul electric al mărcii americane a fost cel mai bine vândut model în segmentul său, cu 10.553 de unități vândute pe Bătrânul Continent în luna aprilie. Model Y este urmat în acest clasament, realizat de JATO Dynamics și preluat de cei de la Profit, de către Volkswagen ID.3 pe locul 2, cu 6542 de exemplare vândute și Volkswagen ID.4 pe ultima treaptă a podiumului, cu 5913 unități comercializate. Imediat în spatele acestor modele se află Skoda Enyaq cu 4393 de bucăți vândute, iar pe locul 5 se află Dacia Spring, cu 4191 de exemplare vândute și o creștere de 18% față de aceeași perioadă din 2022. Cu toate acestea, Tesla Model Y a căzut până pe locul 17 în clasamentul general pentru luna aprilie, asta după ce modelul electric a fost în fruntea clasamentului în luna martie. Simultan, datele furnizate de JATO Dynamics confirmă și performanța remarcabilă obținută de Dacia Sandero, cea mai vândută mașină din Europa în luna aprilie. SURSA
  13. Primul exemplar Aston Martin DB12 a fost vândut la licitație cu suma de 1.5 milioane de euro. Ca detaliu special, capacul motorului va fi semnat de către piloții Aston Martin F1, Fernando Alonso și Lance Stroll. În urmă cu scurt timp, constructorul britanic de automobile a lansat noul DB12. Un Super Tourer care vine să înlocuiască vechiul DB11. Noul Aston Martin DB12 este echipat cu un motor V8 de 4.0 litri, biturbo, care licrează 680 de cai putere și 800 Nm. În aceste condiții, mașina atinge 100 de km/h în 3.6 secunde, iar viteza maximă ajunge la 325 km/h. În cadrul evenimentului caritabil amfAR Gala Cannes, primul exemplar DB12 a fost vândut cu suma de 1.5 milioane de euro. Banii vor fi donați în scopuri caritabile. SURSA
  14. Investigația celor de la Handelsblatt arată că erorile sistemului „Autopilot” al celor de la Tesla sunt mult mai numeroase și mai periculoase decât recunoaște producătorul american. Conform unei scurgeri de informații din baza de date a celor de la Tesla, peste 1.000 de evenimente rutiere ar fi fost cauzate de defecțiuni ale sistemului de asistență la rulare, în ultimii 8 ani. Desigur, cele mai multe au avut loc în Statele Unite ale Americii, acolo unde sistemul a devenit operațional mai întâi, dar și unde există acces la versiunea Full Self-Driving. Handlesblatt susține că a ajuns la această concluzie după analiza a peste 23.000 de fișiere aparținând Tesla, care aparent au fost date presei de un fost angajat. Compania americană a refuzat să comenteze descoperirile până la acest moment. Aceleași date arată că au fost făcute peste 4.000 de reclamații din partea clienților care au avut probleme cu funcționalitatea sistemului, mare parte fiind ignorate. SURSA
  15. Peisajul din traficul chinez se schimbă într-un ritm nemaivăzut. Avantajele modelelelor electrice împing producătorii chinezi către noi culmi ale succesului în fiecare an. Eliberați de dezavantajele competitive pe care producătorii chinezi le aveau în raport cu producătorii tradiționali de motoare termice, aceștia investesc masiv în modele electrice iar rezultatele încep să se vadă. Producerea unui model electric este mult mai simplă pentru orice producător auto comparativ cu alternativa termică. Astfel, producția de modele electrice ia avânt în China, și cu ajutorul schemelor de susținere oferite de guvernul țării asiatice. Mașinile electrice chinezești devin astfel tot mai atractive, datorită prețurilor atractive dar și a nivelului ridicat de calitate, siguranță și echipare. Concret, piața chineză a automobilelor electrice a crescut cu 90% anul trecut, în condițiile în care în Europa s-a remarcat o creștere de doar 40% în timp ce pe continentul american lucrurile arată chiar mai rău. Astfel, anul trecut, din aproape 80 de milioane de automobile vândute la nivel global, 7.4 milioane au fost complet electrice iar 53% din ele au fost vândute de brandurile chinezești. SURSA
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Termeni de Utilizare & Politică Intimitate