Odată cu scăderea în popularitate a seriei Need for Speed, dar și după dispariția din peisaj a unor serii arcade foarte populare precum Burnout, seria Forza Horizon de la Playground Games și Microsoft a avut cale liberă să se impună în acest segment al jocurilor de curse arcade. Încă de la primul titlu de pe Xbox 360, Forza Horizon a combinat conceptul unui mare festival muzical cu întrecerile dintre pasionații de mașini. Pe parcursul seriei, festivalul a vizitat câteva locații prezentate sub forma unor medii de joc open world: statul american Colorado, coasta mediteraneană a Europei, Australia, Marea Britanie și, în fine, Mexicul.
Indiferent de țara în care se desfășura acțiunea, jocurile Forza Horizon și-au păstrat calitățile, propunând curse ale căror dificultate putea varia de la cel mai nebun arcade și până la un simcade cât de cât serios, în funcție de preferințele jucătorilor. Având în vedere că Microsoft a continuat și seria Forza Motorsport, axată mai mult pe simulare, Forza Horizon și-a clădit un renume mai degrabă în segmentul arcade. Indiferent însă cât de bine au fost puse în scenă titlurile Forza Horizon, acestea au avut o problemă în a se impune pe piață: au fost dezvoltate exclusiv pentru consolele Xbox, nu foarte populare, cel puțin în ultimii ani.
Click