Administrator RĂDUCU Postat Septembrie 25 Administrator Postat Septembrie 25 Salutaaaaaare! Sunt Eduardo ''Riot Cadmus'' Cortejoso, lider de produs pentru moduri. De la ultima noastră actualizare dev blog despre moduri s-au întâmplat multe. Am lansat Arena și am susținut-o timp de patru(!) luni, în timp ce Roiul a luat LoL pe sus, toată lumea încercând să salveze Ultimul Oraș de pericolul iminent al primordienilor. Astăzi vom vorbi despre ceea ce am învățat din recentele lansări pentru Arenă și Roi și vă vom prezenta modul nostru general în care ne gândim să continuăm să susținem pe viitor conținutul din modurile alternative LoL. Cum s-a descurcat Arena? Să vă dau niște rezultate rapide despre cum s-a descurcat Arena pe durata de patru luni, înainte de a trece la detalii: Arena s-a descurcat foarte bine în primele două luni, dar apoi implicarea jucătorilor a început să scadă semnificativ. Credem că asta s-a datorat unei lipse de noutăți și de sisteme de progresie care i-ar fi făcut pe jucătorii de Arenă să revină. Reîmprospătarea conținutului (un lot de augmentări și obiecte noi) nu a schimbat semnificativ felul în care jucați cu toții Arena. Arena a constatat o scădere vizibilă a interesului în timpul primului patch din Roi, ceea ce era de așteptat având în vedere CÂT DE TARE era noul mod. Per ansamblu, modificările de gameplay au fost bine primite de majoritatea jucătorilor, cu câteva excepții: Harta Iaz cu peștișori japonezi n-a îndeplinit așteptările jucătorilor ca hartă unică ce ar fi creat niște stări de joc distractive și interesante. Complexitatea jocului a crescut prin introducerea obiectelor prismatice, asta însemnând că jucătorilor cărora nu le place în mod deosebit să construiască teorii de joc le era greu să facă față în Arenă. Jucătorilor nu prea le-au plăcut unele dintre apariții (de tine vorbesc, Jhin) care erau prea puternice și influențau prea mult rezultatul unui meci. Sistemul de clasament nu a făcut față bine pe perioada prelungită de funcționare a Arenei. Arena a reușit să-și asigure o bază de jucători mică dar plină de devotament, însă nu s-a apropiat de ARAM în ceea ce privește numărul total de jucători. Date fiind performanța și interesul jucătorilor din timpul celei mai recente perioade a Arenei, am decis să susținem Arena ca mod de joc temporar cu apariție regulată și să nu-l facem un mod permanent. De ce nu poate Arena să fie permanentă? Acum să trecem la amănuntele privind această decizie. Acest context este important ori de câte ori evaluăm potențialul unei nou liste de așteptare permanente în LoL, ceea ce în mod tradițional n-a fost ceva sustenabil, cu excepția Riftului Invocatorului sau ARAM. Arena, așa cum există azi, ar avea nevoie de injectări frecvente cu actualizări serioase pentru ca jucătorii să ia în considerare din nou investirea de timp în acest mod. Mai simplu, un nou lot de augmentări și obiecte nu este suficient ca să le trezim destul interes jucătorilor pentru a sări în Ringul Furiei. Și cu toate că asta ar putea părea o soluție pentru a ține Arena prin preajmă, nu e ceva atât de simplu din mai multe motive, dar toate se reduc la ceea ce ar trebui să renunțăm ca să sprijinim Arena. Costul de oportunitate de luat în considerare ca să investim în Arenă ar fi foarte mare pentru noi. Oare echipa ar trebui să continue să lucreze mai mult la Arenă sau am putea mai degrabă să ne investim timpul și energia în moduri noi? Cum rămâne cu întregul catalog de moduri de joc pe care oamenii nu le-au mai văzut de ani buni? Dacă am vrea să lucrăm ca să aducem înapoi unul dintre ele? Spre deosebire de ARAM, Arena nu moștenește direct modificările de gameplay, campioni și obiecte de la Riftul Invocatorului. Asta înseamnă că Arena are nevoie de o echipă dedicată care să mențină modul funcțional de la o săptămână la alta. Suntem echipa de moduri la plural – nu ne ocupăm de un singur mod, așa că vrem să ne asigurăm că creăm o varietate de moduri de joc de care să se bucure jucătorii. Ce urmează în Arenă? Înțeleg că asta ar putea suna dezamăgitor pentru mulți jucători (mai ales pentru cei care preferă să joace Arena cu devotament, îl salut pe cei din /r/LeagueArena), dar suntem hotărâți să facem Arena să se numere printre modurile noastre de joc temporare și să folosim relansările ca ocazie de a vă oferi mai multe actualizări de conținut – inclusiv o actualizare pe care o veți vedea la anul! Unele dintre principalele îmbunătățiri pe care am dori să i le aducem Arenei sunt următoarele: Progresia – clasamentul pur și simplu nu îndeplinește așteptările în ceea ce privește preferințele jucătorilor. Titlul ''Zeul Arenei'' a fost un pas în direcția cea bună, dar vă puteți aștepta ca echipa să regândească această experiență pentru viitorul Arenei. Experimentare – să-i recompensăm pe jucători pentru faptul că aleg să experimenteze și să facem asta o opțiune mai tentantă, nu o varianță forțată și o experimentare de dragul experimentării. Noutate – cum putem introduce mai multe noutăți în Arenă, cu ar putea Arena să pară unică indiferent în cadrul oricărui eveniment ar apărea? Cam atât deocamdată despre Arenă! Știu că n-o facem permanentă, dar rămâne totuși pentru noi unul dintre cele două lansări de moduri cu cel mai mare succes din toate timpurile, așa că suntem incredibil de entuziasmați referitor la viitorul Arenei. Acestea fiind spuse, haideți să discutăm despre unul dintre celelalte lansări de moduri cu cel mai mare succes din toate timpurile... ROI! Cum s-a descurcat Roiul? Mai exact, Roiul s-a descurcat extrem de bine, mai ales dat fiind că ezitam un pic cu privire la atracția exercitată de un mod de joc PvE asupra jucătorilor de LoL, pe baza modurilor noastre anterioare. O concluzie imediată era clară: cu toții sunteți interesați de PvE, cu avertismentul pentru noi că e nevoie să ne ridicăm la nivelul așteptărilor voastre referitoare la cum ar PUTEA arăta în LoL, așadar puteți considera că ne-am învățat lecția. Față de experiențele PvE anterioare, puteți vedea cum s-a descurcat Roiul (rețineți că aceste statistici nu surprind numărul TOTAL de ore jucate, ci doar un procent, căci dat fiind timpul dintre lansări, orele de joc din partea jucătorilor s-au schimbat destul de mult). Orele de joc săptămânale din partea jucătorilor pentru Roi prin comparație cu modurile de joc PvE anterioare. Roiul (roz) a avut o mai mare implicare inițială decât Doom Bots în 2016 (portocaliu închis), Magia Stelelor în 2017 (verde) și Odiseea în 2018 (portocaliu deschis). Implicarea inițială a fost depășită doar de Doom Bots în 2014 (roșu), dar Roiul a menținut totuși mai bine interesul pe termen lung. Avem trei concluzii principale trase din durata inițială a Roiului, care ne vor ajuta să ne gândim la proiecte viitoare pentru moduri de joc în LoL. Deloc surprinzător, noutatea e importantă Roiul a împins LoL spre un nou gen, iar jucătorii au reacționat foarte bine la o experiență cu totul nouă. Asta a însemnat o tendință similară celei pentru Arenă, în care opiniile și satisfacția jucătorilor au fost direct corelate cu o experiență de joc distractivă și inovatoare pentru jucătorii de LoL. Progresia ajută Roiul a avut un parcurs de progresie creat anume pentru evenimentul ''Echipa Anima''. Acesta a fost un pas în direcția bună pentru PvE, deoarece, deși ne așteptam la o scădere, progresia le-a dat jucătorilor motive să se străduiască mai mult decât în modurile anterioare. Asta a însemnat că jucătorii care au fost interesați de Roi își puteau stabili obiective de atins, ceea ce i-a făcut să rămână în acest mod de joc mai mult, așa că vom căuta modalități de a reproduce acest lucru pe viitor. În PvE, conținutul este rege Parțial, ceea ce face susținerea constantă a modurilor PvE să fie o provocare este crearea unei structuri de conținut care să le mențină jucătorilor interesul în chip sustenabil (presupunând că acesta este obiectivul nostru). Pentru Roi, am știut mereu că va rula doar patru săptămâni... dar dacă am fi interesați de ceva care să-i țină mai mult pe jucători, ar trebui să ne gândim mai mult la planificarea și lansarea către jucători a actualizărilor de conținut. Suntem foarte entuziasmați de primirea Roiului ca mod de joc și de ceea ce înseamnă asta pentru viitorul modurilor de joc. Abia așteptăm să începem să aplicăm ceea ce am învățat proiectelor viitoare. Nu avem nimic de împărtășit deocamdată despre următorii noștri pași cu Roiul, dar analizăm cum anume s-ar putea potrivi Roiul în ecosistemul nostru și ce putem face ca să îmbunătățim modul pentru evenimentele viitoare. ARAM Deocamdată, secțiunea asta va fi mai scurtă. Știu că a fost un an liniștit în Abisul Urletelor, așa că vreau să-i anunț pe cei care preferă ARAM că AVEM niște planuri pentru ARAM și că ne jucăm cu ele de ceva vreme. Vă puteți aștepta să aflați mai multe despre ARAM un pic mai târziu în cursul acestui an, pentru că vom avea niște vești interesante! Moduri de joc temporare Așadar, un ultim lucru pe care s-ar putea să-l fi observat este că, de la lansarea URF la începutul anului, n-am lăsat niciodată să treacă mai mult de un patch fără o modalitate alternativă de a ne bucura de LoL. Indiferent că asta a însemnat lansarea Roiului, Arenei sau relansarea OFA de anul acesta. Vom continua această tendință re-relansând Cartea vrăjilor supreme la începutul etapei 3, după ce Arena iese de pe scenă. În general vorbind, ne-ar plăcea ca jucătorii să aibă mereu un mod de joc pe care să-l poată juca în orice moment din an. Mai avem o actualizare planificată pentru finele acestui an și vă vom comunica planurile noastre privind modurile de joc temporare pe anul 2025, precum și actualizări ale strategiei noastre pentru modurile de joc temporare la începutul lui 2025, așa că rămâneți pe recepție! Șiiiiiii asta-i tot! Sper că v-a plăcut să trageți cu ochiul în culise la cum s-au descurcat cele mai recente moduri de joc ale noastre și sperăm să oferim în continuare experiențe interesante tuturor jucătorilor de LoL în restul anului acesta și pe mai departe. Pentru informațiile despre 2025, fiți pe fază pentru informarea de la începutul sezonului de la debutul lui 2025, când veți afla mai multe despre modurile de joc! Pe curâââând! LEAGUEOFLEGENDS.COM 1
Postări Recomandate