Administrator RĂDUCU Postat August 28 Administrator Postat August 28 Potrivit ghinioniștilor care se confruntă cu această problemă, telefoanele OnePlus 9 sau OnePlus 10 încetează pur și simplu să mai funcționeze, fără manifestarea unor simptome sugestive pentru defectarea iminentă a telefonului. Odată trimise la reparat, telefoanele cel mai adesea ieșite din garanție primesc un diagnostic „crunt”: defecțiune placă de bază. Lesne de înțeles, înlocuirea principalei componente a telefonului mobil este o reparație foarte costisitoare, raportat la prețul actual al dispozitivului. Așa că cele mai multe telefoane cu acest defect ajung fie direct la gunoi, sau sunt folosite pentru piese de schimb, recuperând doar o mică parte din valoarea acestuia. Dar care e defectul, exact? Potrivit investigațiilor neoficiale relatate pe OnePlus Community forum și în rețeaua X, defectul manifestat prin oprirea spontană a telefonului survine de obicei în urma unui incident de supraîncălzire apărut în timp ce telefonul se afla la încărcat. Cele două vârfuri de gamă OnePlus suportă încărcare rapidă de 45W, respectiv 80W prin USB-C, viteze relativ „modeste” dacă ne raportăm la cei 320W trecuți pe eticheta unui telefon Realme recent anunțat. Potrivit acelorași investigații neoficiale, la sursa neplăcerilor ar fi un viciu de proiectare manifestat prin uzura accelerată a unei componente din circuitul de alimentare a bateriei. Iar în mod convenabil pentru producătorul OnePlus, deznodământul constând în defectarea catastrofală a plăcii de bază nu se manifestă decât după multe luni de utilizare, cel mai adesea după ce perioada de garanție comercială a expirat deja. Solicitați de utilizatorii care se confruntă cu această problemă, reprezentanții centrelor de service autorizate OnePlus au informat despre defectarea plăcii de bază, însă fără a oferi alte soluții decât înlocuirea componentei al cărei preț este de aproximativ jumătate din prețul telefonului de nou. Reacționând la presiunea mediatică, oficialii OnePlus confirmă că investighează problemele semnalate de utilizatori și ia în considerare măsuri pentru a face reparațiile mai accesibile: ”Ne pare rău să auzim despre unele cazuri recente în care utilizatorii întâmpină anumite probleme cu OnePlus 9 și 10 Pro cu privire la placa de bază a dispozitivului. Experiența de utilizare a clienților noștri contează cu adevărat pentru noi. În timp ce investigăm încă cauza, vrem să vă asigurăm că ne angajăm să rezolvăm acest lucru pentru utilizatorii afectați cât mai repede posibil. Știm că reparațiile plăcii de bază pot fi costisitoare, dar ne străduim să le facem mai accesibile. Solicităm tuturor clienților care sunt afectați de o problemă similară să ia legătura cu Serviciul Clienți, astfel încât să putem ajuta la rezolvarea situației cât mai curând posibil.” Între timp, posesorii de telefoane OnePlus din seriile 9 și 10 sunt încurajați să evite actualizările recente de firmware, ca măsură de precauție până la prezentarea unor explicații concrete din partea companiei producătoare. ZONAIT.RO
Postări Recomandate