Sari la conținut

[Stiri IT] Google a strecurat în termenii de garanție Pixel o clauză ce ar permite confiscarea dispozitivelor


rudansky

Postări Recomandate

google-garantie-pixel-7-pro-780x470.png

Adusă încă de anul trecut în atenția publicului de celebrul YouTuber Louis Rossmann, clauza prin care Google își rezerva dreptul de a confisca dispozitivele Pixel trimise la reparat a fost eliminată tacit din documentul online care detaliază condițiile de garanție pentru produsele din seria Pixel.

Cunoscut militant pentru drepturile consumatorilor din SUA, Rossmann a expus o cerință potențial abuzivă pe care Google ar impune-o centrelor de service autorizate pentru repararea telefoanelor și tabletelor din seria Pixel. Concret, dispozitivele trimise la reparat ar trebui verificate pentru prezența de componente non-OEM (ex. reparații anterioare făcute cu componente neoriginale). Potrivit clauzei strecurate în documentația Google, centrele de service ar trebui să „rețină” dispozitivele neconforme, totodată trimițând către Google datele personale de identificare ale proprietarului.

Cert este că textul clauzei adăugată în documentația Google la data de 19 iulie 2023 și modificată abia de curând nu prea lasă loc de interpretări:

”Nu veți trimite un Dispozitiv care conține piese neautorizate de Google – dacă o faceți, Dispozitivul nu vă va fi returnat”.

Captura-de-ecran-2024-06-05-161327.jpg

Contactați pentru clarificări pe tema informațiilor care stârnesc rumoare în spațiul public, reprezentanții Google au declarat:

”Dacă un client își trimite (dispozitivul) Pixel la Google pentru reparații, nu îl vom păstra, indiferent dacă telefonul are sau nu piese non-OEM. În anumite situații, nu vom putea finaliza o reparație, cum ar fi dacă există probleme de siguranță. În acest caz, fie vom trimite telefonul înapoi clientului, fie vom lucra cu acesta pentru a stabili pașii următori. Clienții sunt, de asemenea, liberi să caute opțiunile de reparație care funcționează cel mai bine pentru ei. Ne actualizăm Termenii și condițiile pentru a clarifica acest lucru.”

Pe lângă suspiciuni probabil justificate de încălcare a dreptului la proprietate, clauzele din contractul de garanție ar permite companiei să ia inclusiv rolul de „polițist”, forțând reparatorii să divulge identitatea utilizatorilor care au îndrăznit să-și repare dispozitivele Pixel fără ajutorul Google. Iar dacă te gândești că Google este singura companie de tehnologie care strecoară astfel de clauze în condițiile de garanție te înșeli, același YouTuber precizând că de fapt Google s-a inspirat de la Samsung, care presează pentru colectarea cât mai multor informații despre posesorii de dispozitive Galaxy și eventuale componente neoriginale găsite în acestea.

Deocamdată nu este clar dacă aceste clauze potențial abuzive vizează doar consumatorii din SUA, sau sunt aplicabile și pentru dispozitive vândute în țările UE.

 

Sursa: Click

  • Fortzaaaa 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Termeni de Utilizare & Politică Intimitate