Sari la conținut

[Stiri IT] DLSS și FSR au acum un nou rival – MetalFX Upscaling de la Apple!


b0rn0key

Postări Recomandate

Apple-MetalFX-Upscaling-min-780x470.png

Gaming-ul pe dispozitivele Mac mai are destul până să capete forma dorită, dar uite că 2022 reprezintă un început promițător, grație lui MetalFX Upscaling. Procesoarele M1 de la Apple au mare potențial, dar nu pot concura cu actualele plăci video în ceea ce privește performanța în jocuri. Chiar și așa, se întrezărește o rază de lumină, o speranță pentru gamerii de pe Mac.

Prima zi a WWDC 2022 a venit cu niște anunțuri spectaculoase, iar în materialul acesta ne concentrăm pe un anunț foarte interesant la care recunosc că nu mă așteptam absolut deloc. Pe lângă noul chip M2, Apple a dezvăluit MetalFX Upscaling, care va lucra în mod direct cu Metal 3, framework-ul grafic pentru mac. Compania îl descrie drept un sistem de reconstrucție temporală care oferă upscaling pentru rezoluții mai mici. La asta se adaugă și posibilitatea de a încărca volume mai mari de asset-uri direct din GPU, grație unui alt API.

Practic, am avea în față răspunsul Apple pentru soluțiile oferite de NVIDIA și AMD. Cei doi giganți și-au pus la treabă supersampling-ul, astfel încât DLSS și FidelityFX sunt deja cunoscute pentru cei care vor ca jocurile să ruleze mult mai smooth. MetalFX Upscaling se vrea a fi a treia alternativă, dedicată utilizatorilor macOS. Cu puțin noroc, tehnologia s-ar putea dovedi asemănătoare cu cea a competitorilor, pentru ca dezvoltatorilor să le fie mai ușor să o integreze în viitoare proiecte.

Apple-MetalFX-Upscaling.jpg

Apple MetalFX Upscaling promite un viitor strălucit pentru gaming-ul pe Mac

Apple susține că nu vom fi nevoiți să așteptăm prea mult până să vedem MetalFX Upscaling în acțiune. Primele titluri care vor demonstra această performanță sunt No Man’s Sky și Resident Evil Village. Ambele sunt programate pentru lansare pe macOS mai târziu anul acesta și este un semn destul de bun pentru cei care căutatu vreun joc compatibil pe care să-l joace cu MetalFX în viitorul apropiat.

Pe partea de socializare, îmi pare că Apple se inspiră nițel de la platforme precum Steam. Game Center are acum o nouă componentă pentru activități. Asta înseamnă că cei care joacă titluri compatibile vor putea da share în Game Center la ce anume se joacă, precum și ce achievement-uri și scoruri au obținut. Toate acestea vor fi compatibile cu SharePlay, o componentă integrată destul de…insistent în ecosistemul Apple. Se anunță o perioadă interesantă, zic eu. Game Center sigur va evolua într-atât încât să devină un social hub mult mai robust pentru cei care preferă gaming-ul pe Mac, deci dacă 2022 este anul Steam Deck, 2023 ar putea fi joaca pe Mac.

-> Sursa <-

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arhivat

Acest topic este acum arhivat și este închis pentru alte răspunsuri.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Termeni de Utilizare & Politică Intimitate