Sari la conținut

CLARITATEA ÎN LOL


DuH™

Postări Recomandate

01_Clarity_Banner_Sona.jpg

Zone de coliziune, palete de culori, siluete, pisici, skin-uri și altele.

 

Salutare tuturor, azi vrem să discutăm despre claritatea jocului din LoL. E unul dintre acele lucruri la care ne gândim mereu, dar care devine cu adevărat observabil doar când ceva nu merge bine, cum ar fi atunci când o zonă de coliziune nu corespunde unui efect sau un skin e prea inexpresiv. Într-o lume perfectă, acest lucru nu se întâmplă niciodată. Însă, cu peste 150 de campioni și 1000 de skin-uri – să nu mai vorbim despre obiecte, rune și obiective neutre – e inevitabil ca uneori să facem greșeli.

Acestea fiind zise, credem că putem îmbunătăți lucrurile și, de aceea, în ultimii ani, am depus un efort suplimentar în ceea ce privește claritatea jocului. Veți vedea asta în lucruri precum actualizări ale efectelor vizuale și ale efectelor sonore pentru campioni, dar e ceva la care ne gândim constant în timpul dezvoltării. Așa că azi vrem să vă prezentăm cum se reflectă asta asupra campionilor și skin-urilor.

 

Supreme, pisici și ASM-uri

Referitor la claritatea pentru campioni, există doi factori principali pe care îi luăm în considerare: siluete și abilități.

Siluete

Siluetele reprezintă cel mai important lucru pentru recunoașterea campionilor din LoL. Silueta e practic umbra unui campion: cum arată învăluit în întuneric?

02_Champ_Silhouettes.jpg

O siluetă bună e una cu caracteristici principale definitorii, care e unică pentru campionul respectiv: de exemplu, arma Sennei, arma lunii a Dianei sau Yuumi… care e o pisică. Chiar și atunci când creăm skin-uri, caracteristicile principale ale campionului nu trebuie să se schimbe niciodată.

Siluetele includ și animații, dar, în mod ideal, acestea ar trebui să reprezinte mai mult un element de diferențiere bonus, decât unul principal. De exemplu, aspectul deșirat al lui Ivern iese în evidență de unul singur, dar mersul său nostim îi accentuează capacitatea de a fi recunoscut.

 

Abilități

Al doilea factor principal pe care îl luăm în considerare pentru claritatea campionilor sunt abilitățile lor. Acesta e un aspect care poate deveni rapid frustrant, mai ales când zonele de coliziune nu corespund cu efectele lor. În ultimii ani, am lucrat la actualizarea efectelor vizuale pentru unii dintre vechii campioni din LoL, care nu se ridicau la nivelul așteptărilor, și avem mai multe actualizări ale efectelor vizuale planificate pentru 2021, începând cu Hecarim.

Carousel_07_Hecarim.jpg

 

Pe lângă zonele de coliziune, unul dintre cele mai importante lucruri pentru abilități e ca acestea să respecte regulile privind ierarhia (articol în limba engelză). Cu alte cuvinte, atenția pe care o atrage o abilitate trebuie să corespundă nivelului său de importanță.

Importanța unei vrăji depinde de o mulțime de lucruri, inclusiv…

 

  • Câte daune produce? Vrăjile care produc mai multe daune ar trebui să atragă mai multă atenție. Un exemplu cu o performanță bună e Q-ul lui Zoe – e luminos, saturat și are un sunet care anunță din timp că va fi folosit.

 

  • Are efecte CC? Vrăjile cu efecte CC puternice și/sau efecte CC de lungă durată ar trebui să iasă în evidență. Un exemplu bun e amețirea lui Taric – e luminoasă, există un sunet de pregătire și are o zonă de coliziune bine definită.

 

  • Poate fi evitată? Dacă ceva poate fi evitat, ar trebui să atragă mai multă atenție. Deși nu e abilitatea unui campion, ''Meteoritul ocult'' e un exemplu de obiectiv ratat – cercul mare de la nivelul solului implică o posibilitate mai mare decât cea realistă de a evita atacul.

 

  • Are un impact mare asupra jocului? Vrăjile care schimbă semnificativ modul în care joci cu sau împotriva acestora ar trebui să atragă atenția. Niște exemple bune sunt efectele sonore și vizuale ale supremei lui Kayle – e îndrăzneață, dar impactul e puternic.

 

Sursa leagueoflegends.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arhivat

Acest topic este acum arhivat și este închis pentru alte răspunsuri.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Termeni de Utilizare & Politică Intimitate