Red # Postat Iunie 29 Postat Iunie 29 Nevoia de putere de procesare grafică a crescut exponențial în ultimii ani, cu programe și jocuri cât mai demanding, care au ridicat pragul asupra ceea ce este posibil și ne-au adus un standard de fidelitate pe care nu-l puteam prezice acum 20 de ani. Dar problema apărută odată cu aceste progrese imense în grafică este lupta pe care o dau producătorii de hardware ca să țină pasul. (Bine, acum că este artificial ținută în frâu sau nu și că și dezvoltatorii de jocuri sunt ceva mai libertini cu optimizarea în ideea că lasă domne că iese hardware mai bun și o să meargă bine… asta e cu totul alt rabbit hole în care nu vom intra astăzi) Path Tracingul este un mare exemplu de tehnică de iluminat care chinuie absolut toate plăcile video existente pe piață. Nu de mult timp, în Cyberpunk 2077, cele mai puternice plăci video existente rulau la doar 25 de cadre pe secundă în 4K, nativ, cu Path Tracing activ. Acolo interveneau tehnici de upscaling precum DLSS care-ți mai câștigau câteva cadre cât să te apropii de valori mai jucabile, un 40 cinstit cu DLSS pe Quality. Dar chiar și așa, rezultatele tot nu erau suficiente pentru cei mai exigenți dintre gameri și aceste cifre erau valabile pe PC, în cazul laptopurilor cifrele atinse erau ușor mai mici. Aici intră în ecuație și mai mult partea de AI, unde NVIDIA a investit sume de ordinul PIB-urilor unor țări mai mici spre medii. Acest beneficiu s-a „scurs” și către muritorii de rând cu ale sale plăci video consumer, similar cum tehnologiile cutting-edge dezvoltate pe miliarde de dolari pentru Formula 1 au ajuns și în motoarele hibrid de la Toyota Prius a unchiului tău. Click aici pentru a vizualiza stirea completa
Postări Recomandate