Red # Postat Iunie 29 Postat Iunie 29 Doar 4% dintre victimele fraudelor online reușesc să-și recupereze banii, iar 72% nici măcar nu raportează incidentele, arată cele mai recente date prezentate în cadrul evenimentului Fraudy Talks, organizat pe 25 iunie 2025 de ING Bank România și Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC). Ajunsă la a patra ediție, inițiativa își propune să educe publicul în privința noilor metode de fraudă digitală, în contextul în care atacatorii devin tot mai creativi, iar pierderile globale provocate de aceste scheme se ridică la peste 1 trilion de dolari anual. Apeluri false, presiune emoțională și conturi „de protecție” Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring & Prevention în cadrul ING, a explicat în deschiderea evenimentului cum funcționează cele mai frecvente scenarii de fraudă. De la apeluri telefonice în care atacatorii se prezintă drept angajați ai băncii, până la mesaje alarmante legate de presupuse credite frauduloase, toate urmăresc același tipar: inducerea unei stări de urgență și solicitarea de acțiuni rapide, care implică transferuri bancare sau divulgarea de date sensibile. Tehnologia este folosită nu doar pentru confort, ci și ca armă de manipulare. În multe cazuri, atacatorii pot afișa numere de telefon identice cu cele ale băncii, tocmai pentru a câștiga încrederea victimei, a explicat Becheanu. În sprijinul prevenirii, ING va lansa în aplicația Home’Bank funcționalitatea „Închide-i apelul fraudei”, care va avertiza clientul atunci când este apelat în timp ce autorizează o plată suspectă. Click aici pentru a vizualiza stirea completa
Postări Recomandate