Red # Postat Iunie 8 Postat Iunie 8 Comparat sistemelor de propulsie electrică, cele bazate pe combustie au un avantaj major: combustibilul transportat în rezervor reprezintă doar o mică parte din combustibilul total ars de motor, oxigenul folosit în procesul de ardere reprezentând de fapt partea cea mai voluminoasă și cu greutatea cea mai mare. Însă nici măcar nu intră la „socoteală”, fiind captat din atmosferă și eliberat la fel de rapid, împreună cu combustibilul ars și convertit în dioxid de carbon. Spre comparație, acumulatorii mașinilor electrice folosesc o reacție chimică pentru captarea și eliberarea energiei, având aceeași greutate de la începutul și până la finalul procesului de descărcare. În plus, doar o mică parte din structura acumulatorilor captează efectiv energie, în timp ce combustibilul din rezervorul unui autoturism reprezintă o sursă de energie în sine. Dar dacă cineva ar putea inventa un acumulator care să folosească în procesul de extragere a electricității un catalizator/oxidant extern, care să nu necesite transportare în pachetul bateriei și să permită debarasarea produsului secundar de îndată ce este generat? Ei bine astfel de soluții există de mulți ani și sunt cunoscute sub denumirea de fuel-cell. Folosesc substanțe care pot fi oxidate ușor folosind oxigenul atmosferic (ex. hidrogen) generând electricitate într-un proces care ar putea fi comparat arderii fără flacără, având drept produse reziduale căldură și apă/abur. Problema cu această soluție este aceea că hidrogenul poate fi păstrat doar în butelii presurizate, voluminoase și care nu permit o densitate energetică foarte mare. Click aici pentru a vizualiza stirea completa
Postări Recomandate