SickBoY AxBxNxHaLaB Posted November 1 Posted November 1 SURSA Momentul în care mașinăria gigantică, numită cârtiță, a mușcat pentru prima dată din munte a fost marcat de o ceremonie. Dacă totul va merge bine, peste trei ani, trenurile vor străbate locul cu o viteză de 160 km/h. Deocamdată, la cea cu care merg acum, pot fi depășite de un biciclist în formă. Eleni și Varvara, așa au fost botezate cele două utilaje gigantice care vor fora galeriile gemene ale tunelului Ormeniș din județul Brașov. Așa numita cârtiță, cu un diametru de 8,6 metri, care a costat aproape 18 milioane de euro, va înainta cu 15 metri pe zi. Vorbim despre cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul pe care îl sapă Eleni va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Galeria paralelă o să fie forată de Varvara, care intră în funcțiune peste o lună. Monica Mihăileanu, director general adjunct CFR SA: "Avem 25% stadiu fizic actual pe tot proiectul". La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov - Sighișoara într-o oră. Acum, garniturile circulă cu 40 km/h, iar deplasarea durează mai bine de trei ore.
Recommended Posts