Sari la conținut

Jocurile anului 2020 (partea a 7-a): cele mai bune titluri românești, realizarea și dezamăgirea anului


Postări Recomandate

image.png.ef21d587013ccdce2ff23824055436ca.png

 

 

 

 

Iată-ne ajunși, după nu mai puțin de sase episoade precedente, și la sfârșitul recomandărilor Go4Games referitoare la jocurile anului 2020. Înainte de a încheia însă această listă, vă recomandăm o scurtă recapitulare a titlurilor deja nominalizate în categoriile aferente acestui an:

Citește și: Jocurile anului 2020 (partea 1): RPG, racing, action/adventure
Citește și: Jocurile anului 2020 (partea a 2-a): shooter, strategie, sport
Citește și: Jocurile anului 2020 (partea a 3-a): horror, open world, platformer
Citește și: Jocurile anului 2020 (partea a 4-a): titluri exclusive PlayStation și Microsoft
Citește și: Jocurile anului 2020 (partea a 5-a): Nintendo Switch, VR, remake/remaster
Citește și: Jocurile anului 2020 (partea a 6-a): multiplayer, grafică, poveste

Precum anul trecut, episodul final al seriei noastre nu omite jocurilor video realizate în România. Pentru a fi eligibil pentru nominalizarea în cadrul acestei categorii, un joc trebuie fie să fi fost realizat în întregime în țara noastră, fie o porțiune semnificativă a sa să fie produsă de un studio local.

În fine, lista recomandărilor legate de jocurile anului 2020 va fi încheiată cu “Realizarea anului”, acordată celui mai meritoriu produs din ultimele 12 luni, alături de nedorita distincție “Dezamăgirea anului”.

Reamintim că nu am mai nominalizat decât jocuri pe care am avut ocazia să le încercăm personal în redacția Go4Games (unele dintre acestea fiind prezentate și în review-uri individuale pe site-ul nostru) și ale căror date de lansare s-au regăsit în cursul anului calendaristic 2020.

În încheiere, înainte de trecerea în noul an, redacțiile Go4IT și Go4Games vă urează un călduros “La mulți ani!” și vă așteaptă și în 2021 pentru un an mult mai bun, lipsit de restricții și bogat în jocuri video cât mai distractive!

JOCURI REALIZATE ÎN ROMÂNIA

🏆 WATCH DOGS LEGION
(Ubisoft)

PlayStation 4/PlayStation 5/Xbox One/Xbox Series/PC/Google Stadia

Watch Dogs Legion a reprezentat o revenire spectaculoasă pentru Ubisoft, din punct de vedere calitativ, într-un domeniu ce riscă să devină plictisitor și formulaic (jocurile open world). Mai entuziasmant este faptul că o bună bucată a jocului a fost dezvoltată chiar de către studioul din București al companiei: în România a fost a realizată o parte a orașului Londra (metropola unde are loc acțiunea din Legion), districtul Southwark, seria de activități open world precum Bareknuckle boxing, Darts, Parcel Fox, Kick-up, Street Art etc., precum și multe dintre personajele și abilitățile aferente sistemului Play-as-Anyone. Mai mult, echipa de la Ubisoft București este implicată și în dezvoltarea a două moduri de joc pentru viitoarea componentă online multiplayer din Watch Dogs Legion.

Review Go4Games

 

🥈 POSITRONX
(Scorpius Games/Amber)
PC

Echipa de la Scorpius Games a încercat să ofere un răspuns celor care se întrebau cum ar funcționa un first person shooter în haine de roguelite (sau invers?). Iar acest răspuns a venit sub forma lui PositronX, un joc de acțiune a cărui parte vizuală aduce aminte de recentele titluri din seria DOOM, în timp ce gameplay-ul îmbină reflexele necesare pentru un shooter rapid cu structura și flow-ul caracteristice unui joc precum The Binding of Isaac. În plus, grație suportului tehnologic folosit (Unreal Engine 4), dar și talentului producătorilor, PositronX se prezinta bine din punct de vedere grafic și, foarte important pentru un asemenea joc, beneficiază de o schemă de control responsivă.

🥉 Mențiuni: Immortals: Fenyx Rising, FIFA 21

REALIZAREA ANULUI

👍 THE LAST OF US PART II
(Naughty Dog/Sony Interactive Entertainment)
PlayStation 4

Am putea spune că The Last of Us Part II este un joc tipic pentru studioul Naughty Dog, cu o prezentare grafică finisată până aproape de perfecțiune, cu o formula de gameplay preluată de la predecesor și îmbogățită în numeroase privințe, dar și cu o poveste emoționantă, chiar dacă nu neapărat ușor de “digerat”.

Iar factorul narativ din The Last of Part II, pe lângă meritele sale “de suprafața”, de care am mai discutat (precum evidențierea multiplelor fețe ale naturii umane, unele plăcute, insa cele mai multe nu neapărat demne de laudă), a reușit să atingă și alte subiecte sensibile. Anumite evenimente și personaje din joc au stârnit controverse, reușind să scoată la iveala o categorie de public vocală, radicalizată, lipsită de toleranță, dar și de o anumită doză de cultură generală, parțial incompatibilă cu realitățile lumii de azi, metaforic redate și de acest joc.

 

Nu în ultimul rând, The Last of Us Part II a reprezentat și o premieră, pe plan local, în ceea ce privește mediatizarea unui joc video. Titlul celor de la Naughty Dog a beneficiat de o campanie bogată de promovare atât pe posturile TV, unde spoturi publicitare au fost difuzate în mai toate intervalele orare, cât și în plan online, unde colaborarea cu ansamblul folcloric Surorile Osoianu a rezultat în apariția clipului “Prin valea umbrei morții” sau “Cântecul lui Ellie”, un cover personalizat după melodia “Through The Valley” de pe coloana sonoră a jocului.

 

Review Go4Games

DEZAMĂGIREA ANULUI

👎 MARVEL’S AVENGERS
(Crystal Dynamics/Square Enix)
PlayStation 4/Xbox One/PC/Google Stadia

Încurajați de succesul înregistrat de Sony cu Marvel’s Spider-Man, cei de la Square Enix au încheiat propriul parteneriat cu Marvel Entertainment pentru realizarea jocului Marvel’s Avengers. Mai mult, la cârma proiectului s-a aflat Crystal Dynamics, talentatul studio din spatele titlurilor recente din seria Tomb Raider, precum și a altor jocuri legendare (cum ar fi seria Legacy of Kain). Toate elementele necesare pentru un produs de succes, cum s-ar zice.

Din păcate, în timp ce Sony a permis celor de la Insomniac Games să se concentreze pe ceea ce știau mai bine și să livreze un joc single player bine pus la punct, Square Enix a insistat transformarea acestui Marvel’s Avengers într-o veritabilă “struțo-cămilă”. Am avut de-a face, astfel, cu un “live service” insuficient dezvoltat pentru a-și menține, nici măcar pe termen scurt, baza inițială de jucători, dar cu elemente îndeajuns de enervante pentru a distruge și promițătorul schelet single player pe care jocul fusese gândit inițial.

În timp ce Square Enix și-a spălat păcatele, măcar parțial, cu excelentul Final Fantasy VII Remake, dezamăgirea cauzată de Marvel’s Avengers rămâne ca dovadă că simpla alipire a unei francize importante de titlul unui joc nu este suficientă pentru a-l transforma într-un produs de calitate.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arhivat

Acest topic este acum arhivat și este închis pentru alte răspunsuri.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Termeni de Utilizare & Politică Intimitate